جامعه پزشکی نسبت به اقشار دیگر در برابر قانون تسلیم‌تر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان سمنان برای افتتاح طرح‌های بهداشتی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بخش دندانپزشکی بیمارستان آرادان یکی از طرح‌های افتتاح شده برای تحقق رویکرد کاهش مشکلات ناشی از بهداشت دهان و دندان است. امسال طرح مدرسه‌های بدون پوسیدگی از سوی دولت با راه اندازی کلینیک‌های درمانی برای کودکان، زنان باردار و شیرده به عنوان گروه هدف و افراد نیازمند مرمت دندان برای کاهش مشکلات ناشی از بهداشت دهان و دندان پیگیری می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: اجرای طرح پرونده الکترونیکی سلامت از سه ماه آخر سال گذشته آغاز و بر اساس وعده تا پایان فصل بهار این طرح با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید و اکنون در مرحله تکمیلی و حرکت به سمت نسخه نویسی الکترونیکی است، برای اجرای طرح پرونده الکترونیکی سلامت، زمینه‌سازی در مطب‌ها، کلینیک‌ها و داروخانه‌ها باید فراهم شود.

وی افزود: تا پایان آبان ماه امسال سامانه‌های لازم برای طرح پرونده الکترونیکی در داروخانه‌ها تکمیل شده و همزمان در مطب‌ها، کلینیک‌ها و بخش خصوصی پیش می‌رود، حذف دفترچه بیمه به عنوان عامل پر مشکل در نظام ارائه خدمت با اجرای طرح پرونده التکرونیکی محقق خواهد شد.

نمکی گفت: مبارزه با فساد در بخش دارو و درمان با  توسعه سامانه‌ها، استفاده از افراد پاک دست برای نظارت بر عملکرد سامانه‌ها و الکترونیکی کردن خدمات است که این راهبرد تا پایان سال محقق می‌شود، تخلف چهار شرکت که ارز گرفته و دارو وارد نکردند در حال پیگیری است و تخلفاتی که در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی صورت گرفته به مقامات قضایی گزارش شده و گزارش‌های تکمیلی به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جامعه پزشکی نسبت به اقشار دیگر در برابر قانون تسلیم تر است و نمی‌تواند فرار مالیاتی داشته باشد چرا که در پایان هر ماه مالیات از آنها گرفته می‌شود، فرار مالیاتی در جامعه پزشکی بیشتر از اقشار دیگر جامعه نیست و جامعه پزشکی سرمایه اجتماعی است و نباید بی‌جهت مورد هجمه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: داروی چینی وارد کشور نشده و با قاطعیت این موضوع را تکذیب می کنیم، داروهای کمیاب از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت کنترل است و مشکلی وجود ندارد، برخی داروها از قبل وارد شده یا برخی نارسایی در ساختار نظام نظارتی وجود داشت که در مسیر اصلاح است. 

نمکی ادامه داد: طرح پزشک خانواده در نظام الکترونیکی پرونده سلامت ریل گذاری شده و اکنون ۱۴ هزار پزشک خانواده در کشور برای  ارایه خدمت و راه‌اندازی نظام ارجاع آماده می‌شوند، نسخه نویسی الکترونیکی، پزشک خانواده و نظام ارجاع با هم در حال پیگیری است و تا پایان امسال حدود ۷۰ درصد و تا نیمه سال آینده ۱۰۰ درصد شهروندان تحت پوشش پزشک خانواده قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت در پایان درباره شرایط دانشجویان رشته‌های پزشکی در کشور گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ظرفیت خالی ندارند، ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند و سالی هفت هزار دانشجوی رشته پزشکی دانش آموخته می‌شوند.

به گزارش ایرنا همزمان با سفر امروز نمکی به استان سمنان، ۴۰ طرح بهداشتی درمانی با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی و بهره‌بردای می‌شود، آغاز عملیات ساخت گام آموزشی و سالن کنفرانس بیمارستان معتمدی شهرستان گرمسار با زیربنای یک هزار و ۸۰۰ مترمربع، افتتاح بیمارستان دندانپزشکی، کلنگ‌زنی خوابگاه دانشجویی، افتتاح خانه بهداشت در شهرستان آرادان، افتتاح خوابگاه دخترانه در شهرستان سرخه،  شروع علمیات طرح توسعه ، بهره برداری از اتاق‌های پیشرفته، اتاق وی آی پی و بخش فوق تخصصی کودکان در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان، افتتاح بخش‌های تخصصی دانشکده دندانپزشکی، افتتاح پردیس بین الملل و افتتاح مرکز جامع سلامت شهری آموزشی فامیلی در سمنان ، از جمله طرح‌های کلنگ‌زنی و افتتاح شده در استان سمنان با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.