کمیسیون تلفیق، اعتبار ویژه‌ای را برای تامین تخت بیمارستانی پیش‌بینی کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اکبر ترکی با انتقاد از کمبود تخت بیمارستانی در کشور، گفت: بخشی از این کمبودها را باید بخش دولتی یعنی حاکمیت و وزارت بهداشت رفع کنند البته در برخی مناطق اشغال تخت کمتر و در برخی مناطق به نسبت وضعیت بهتری داریم.

وی افزود: در مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی نیز کمبود تخت وجود دارد و به دلیل هزینه بالای نگهداری بیمارستان و راه‌اندازی تخت بیمارستانی، خیرین و مردم رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: به عنوان مثال در استان اصفهان در حالی که مردم بضاعت مالی و وضعیت اقتصادی مناسبی نسبت به برخی استان‌ها دارند اما با کمبود تخت بیمارستانی در بخش دولتی و خصوصی مواجه هستیم که باید در این رابطه چاره‌اندیشی و بخش خصوصی را تشویق کرد تا نسبت به ساخت بیمارستان و راه‌اندازی تخت بیمارستانی اقدام کند.

ترکی گفت: به دلیل وضعیت موجود و مشکلات اقتصادی و هزینه‌های گزاف نگهداری بیمارستان‌ها روز به روز ادامه فعالیت بیمارستان‌ها سخت‌تر می‌شود و به عبارتی تامین تجهیزات و دارو با تغییر نرخ دلار و تحریم‌ها دشوار شده است.

وی اظهار کرد: قیمت برخی تجهیزات پزشکی تصویربرداری و آزمایشگاهی را اگر بخواهیم با گذشته مقایسه کنیم بسیار سرسام آور است بنابراین تامین هزینه تخت بیمارستانی با توجه به شرایط فعلی دشوار است و نیازمند ورود جدی بخش خصوصی هستیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: البته باید مشوق‌هایی را برای بخش خصوصی نیز در نظر گرفت؛ کمیسیون تلفیق و مجلس می‌توانند اعتبار ویژه‌ای را برای تامین تخت بیمارستانی در بودجه سالانه پیش بینی کنند از سویی باید عدالت در پراکندگی بیمارستان‌ها و تخت‌های بیمارستانی نیز رعایت شود زیرا در برخی موارد عدالت در توزیع تخت بیمارستانی رعایت نشده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.