مسئولان فنی داروخانه‌ها مراکز استان را برای فعالیت انتخاب می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بشیر خالقی در مورد اظهار نظر دبیر انجمن علمی داروسازان ایران مبنی بر اینکه تاسیس داروخانه در مناطق محروم تسهیل شود، گفت: تاسیس داروخانه همچون مطب بوده که توسط یک داروساز به عنوان مسئول فنی اداره می‌شود، ضمن اینکه کمتر فردی می‌پذیرد در این مناطق داروخانه احداث کند، چرا که این مراکز باید از طریق دریافت مکرر نسخه درآمدزایی داشته باشد تا هزینه‌هایشان تامین شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: این امر امکانپذیر نیست که افراد در هر نقطه‌ای داروخانه احداث کنند، چرا که اغلب مسئولان فنی داروخانه‌ها، مراکز استان یا شهرستان‌ها را برای فعالیت انتخاب می‌کنند.

وی افزود: البته مراکز بهداشتی و درمانی یا خانه‌های بهداشت فعال در مناطق محروم دارای داروهای مورد نیاز برای ارائه به بیماران هستند، هر چند میزان آن محدود بوده و در اختیار بهورزان قرار داده می‌شود.

خالقی گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه هر هفته پزشکانی باید به مراکز بهداشتی و درمانی یا خانه‌های بهداشت روستاها به ویژه در مناطق محروم سرکشی کنند و به بیماران خدمات ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: پرونده سلامت بیماران در خانه‌های بهداشت موجود است و بیماران ساکن روستاها و مناطق محروم شناسایی شده‍‌اند و بر اساس اطلاعات موجود در این مراکز، داروهای مورد نیاز این بیماران تامین می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.