بیشترین تعداد داروی مصرفی توسط بیمه شدگان بیمه سلامت در سال گذشته
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی افزود: این تعداد مربوط به افرادی است که این داروها را با دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره هزینه‌های انجام شده توسط بیمه سلامت برای دارو اظهار کرد: سال گذشته از نظر هزینه‌ای هم بیشترین هزینه سازمان بیمه سلامت در بخش دارو، مربوط به انسولین‌های قلمی بوده که ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه برداشته و بعد از آن، فاکتور ۸ که بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی افزود: حدود ۳۵ درصد بار مراجعه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در سراسر کشور در سال ۹۷ مربوط به داروخانه‌ها بود و همچنین حدود ۲۵ درصد سبد هزینه‌ای سازمان بیمه سلامت مربوط به دارو است، بیشترین پوشش هزینه از لحاظ تعداد و مصرف دارو، مربوط به رایج‌ترین بیماری‌های غیرواگیر مانند فشار خون، چاقی و سکته‌های قلبی است.

به گزارش ایرنا موهبتی در پایان درباره جلوگیری از سوء استفاده از دفترچه بیمه سلامت گفت: در حوزه فناوری اطلاعات در سازمان بیمه سلامت اقداماتی انجام شده تا سوء استفاده از دفترچه‌های بیمه سلامت به حداقل برسد. هرچه بتوانیم زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را فراهم کنیم، سطح دسترسی مردم راحت‌تر و سیاست گذاری‌ها واقعی‌تر خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.