امضای تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی در زمینه غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی با اشاره به طرح غربالگری شنوایی کودکان اظهار کرد: غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت در زمینه پیشگیری از کاهش بیماری‌های کم شنوایی و حتی نا شنوایی در آینده کودکان محسوب می‌شود و وزارت بهداشت در زمینه کاهش شیوع بیماری کم شنوایی دستورالعمل‌های این حوزه را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت کاشت حلزون در دوران طلایی سن نوزادان که معمولا بین ۶ تا ۹ ماه است که در تمام خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت انجام می‌گیرد.
 
وی افزود: در زمینه غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان و پیشگیری از بیماری‌های شایع وزارت بهداشت با سازمان بهزیستی تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده ایم تا خدمات توانبخشی به کودکان کم شنوا در زمینه پیشگیری از شیوع و بروز بیماری ناشنوایی در سطح بالایی ارائه شود.

رئیسی تصریح کرد: در زمینه غربالگری شنوایی کشور از توفیقات قابل توجهی برخوردار است و به طور قطع کودکان و بیمارانی که کم شنوایی آن‌ها تشخیص داده می‌شود در مراکز جامع خدمات سلامت به متخصصان این حوزه در زمینه پیشگیری و حتی کاشت حلزون ارجاع داده می‌شوند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت برای کودکان غربالگری چشم است تا آن‌ها در سنین بالاتر دچار بیماری‌های تنبلی چشم نشوند و در همین خصوص هم با سازمان بهزیستی در زمینه ارائه خدمات تفاهم نامه‌ای به امضا رسیده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.