تا زمانی که دفترچه‌های بیمه هست، پرونده الکترونیک سلامت راه‌اندازی نشده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حیدرعلی عابدی در واکنش به خبر جعل و سوء‌استفاده از مُهر پزشکان جهت نسخه کردن برخی داروهای گران قیمت، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان همواره در دو برنامه 5 ساله پنجم و ششم توسعه بر تشکیل پرونده الکترونیک سلامت توسط وزارت بهداشت و درمان به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی تاکید کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: راه‌اندازی پرونده‌ الکترونیک سلامت و بازگشت به ریل‌گذاری مجلس در قالب اجرای برنامه ششم توسعه تنها راه جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است، ایجاد کامل پرونده الکترونیک سلامت در واقع پایان بخش سوءاستفاده‌هایی چون جعل مُهر پزشکان، دفترچه بیمه تقلبی، آزمایش‌ها و داورهای مکرر است.

وی افزود: هر چند وزیر بهداشت و درمان از افتتاح پرونده الکترونیک سلامت خبر داده است اما تا زمانی که تمامی دفترچه‌های بیمه و نسخه نویسی‌های دستی حذف نشود، ما آن را راه اندازی شده نمی‌د‌انیم، زمانی که پرونده الکترونیک اجرا شود، اطلاعات بیمار به راحتی در هر مرکز درمانی و بیمارستانی در سطح کشور قابل دسترس خواهد بود و از تمامی سوءاستفاده‌‌های احتمالی چون آزمایش‌های تکراری، جعل مهر و دفترچه خدمات درمانی جلوگیری می‌شود.

عابدی گفت: تنها راه کاهش تخلف‌ها و سواستفاده‌های حوزه دارو تجهیزات پزشکی، اجرای کامل برنامه ششم توسعه توسط وزارت بهداشت و درمان و بیمه‌ها است، با اجرای این برنامه تمامی داروخانه‌ها به سیستم نسخه پیچی الکترونیک مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان در خصوص اینکه آیا زیرساخت‌های لازم برای اجرای کامل پرونده الکترونیک سلامت فراهم شده است؟ خاطر نشان کرد: زیر ساخت‌های پرونده الکترونیک سلامت چندان امر پیچیده‌ای نیست و امکان فراهم شدن آن وجود دارد چرا که به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز نداشته و بسیار از شرکت‌ها حاضرند در این موضوع سرمایه‌گذاری کنند و از تراکنش‌های موجود بهره‌مند شوند، از طرفی تمامی منابع مالی مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت مناسب اجرای این طرح در بودجه طرح تحول سلامت پیش بینی شده و اگر مسئولان مربوطه اراده کنند تمامی مشکلات قابل حل خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.