سقف بیمه در ماه‌های مرداد و شهریور برداشته می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کوروش فرزین با اشاره به برداشته شدن سقف بیمه اظهار کرد: بنابر دستور وزیر بهداشت، پذیرفتن اسناد بیمه‌ای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در ماه‌های مرداد و شهریور از سوی سازمان بیمه سلامت انجام می‌شود و به اصطلاح سقف بیمه در ۲ ماه مرداد و شهریور برداشته می‌شود.

معاون بیمه سلامت و مدیر کل بیمه سلامت استان تهران ادامه داد: افراد بیمه شده می‌توانند از خدمات بیمارستانی بدون در نظر گرفتن سقف بیمه استفاده کنند و بیمه سلامت، اسناد بیمارستان و مراکز درمانی را بدون هیچ گونه سقفی و با توجه به هزینه‌ها می‌پذیرد و تمام مبالغ هزینه شده مطابق با اسناد به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پرداخت می‌شود.

وی افزود: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اقداماتی مدیریتی در زمینه هزینه‌کرد رعایت می‌کنند و خودشان بهتر از صندوق‌های بیمه‌گر کار مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی را انجام می‌دهند، برداشته شدن سقف هزینه‌ها با این هدف انجام شده است که دانشگاه‌ها فرصت اجرای برنامه‌های خود را داشته باشند و مراکز دانشگاهی نیز بتوانند خدمات خود را به خوبی ارائه دهند و این بدین معنی نیست که بیمارستان‌ها هر کاری را که مطابق میلشان باشد انجام دهند و باید طوری اقدام کنند که دخل‌وخرج آن‌ها با یکدیگر تطابق داشته باشد.

فرزین تاکید کرد: برداشته شدن سقف هزینه‌ها با دستور وزیر بهداشت، تقاضا‌های القایی ایجاد نمی‌کند زیرا مراکز درمانی مراقب هزینه‌های خود و نسخه‌های تجویزی هستند.

معاون بیمه سلامت در ادامه با اشاره به اعتبار بیمه افراد معتاد در سازمان بیمه سلامت، اظهار کرد: هر سال ردیف‌های اعتباری ویژه درمان معتادان به سازمان بیمه سلامت اختصاص پیدا می‌کرد، اما در سال گذشته ردیف اعتبار ارائه خدمات از سازمان بیمه سلامت به ستاد مبارزه با مواد مخدر واگذار شد و دیگر منابعی برای تحت پوشش قرار گرفتن درمان معتادان برای بیمه سلامت در نظر گرفته نشده است.
 
وی اظهار کرد: در سال گذشته بر اساس ردیف اعتباری مشخص بیمه سلامت، هزینه مداوای معتادان جهت ترک آن‌ها از سوی سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شد که از ابتدای سال ۹۸ تمام بودجه این کار به ستاد مبارزه با مواد مخدر اختصاص پیدا کرد.
 
فرزین تاکید کرد: طی ۲ هفته گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر جلساتی را با سازمان بیمه سلامت برگزار کرد و قرار است به زودی تفاهم‌نامه‌ای بین این ۲ سازمان به امضا برسد که بر اساس آن، بیمه سلامت و ستاد مبارزه با مواد مخدر باید هر یک بخشی از درمان معتادان و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی جهت ترک این افراد را بر عهده گیرند تا حداقل در ۶ ماهه دوم سال بتوانیم هزینه درمان معتادان را تامین و این افراد تحت پوشش خدمات قرار گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیر کل بیمه سلامت استان تهران در پایان اضافه کرد: با امضا تفاهم‌نامه بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بیمه سلامت، بیمه‌شدگان از سردرگمی نجات پیدا می‌کنند و ما تعهدی نسبت به خدماتشان داریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.