یکی از عمده‌ترین مشکلات خدمات درمان ناباروری در کشور نبود پوشش بیمه‌ای است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بشیر خالقی افزود: با وجود اینکه بارها به مسئولان حوزه سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر برای پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری تذکر داده‌ شده ولی همچنان این سازمان‌ها به چنین خدماتی بی‌اعتنا هستند، نبود پوشش بیمه‌ای برای خدمات درمان ناباروری در سطح کشور با توجه به اهمیت موضوع جای انتقاد دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلات بیماران نابارور گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات این بیماران هزینه‌های بالای درمان و فقدان پوشش بیمه ای است، تنها بخشی از آزمایش‌های اولیه ناباروری تحت پوشش خدمات بیمه درمان قرار داشته و سایر موارد تحت پوشش بیمه‌ نیست. بیش از ۲ میلیون زوج نابارور در کشور شناسایی شده‌اند که از خدمات بیمه‌ای بهره‌ای نمی‌برند.

وی افزود: بیمه‌ها حمایت مناسبی از زوج‌های نابارور ندارند، بارها به مسئولان حوزه سلامت و سازمان‌های بیمه‌گر در زمینه پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری تذکر داده شده و انتظار می‌رود که تمام مراحل درمان ناباروری تحت پوشش بیمه‌ قرارگیرد.

خالقی گفت: افزایش سن سالمندی جمعیت کشور زمینه‌سازی برای درمان ناباروری زوج‌های جوان را ضروری کرده، مسئولان باید توجه بیشتری به بیمه ناباروری داشته باشند چون درمان این بیماران، کمک شایانی به افزایش جمعیت جوان در آینده خواهد کرد.

به گزارش ایرنا این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان درباره تخصیص بودجه به درمان بیماری ناباروری نیز گفت: در بودجه مصوب سالانه ردیف خاص و جداگانه‌ای برای درمان ناباروری اختصاص نیافته ولی برای همه موارد مربوط به حوزه سلامت اعتبار مورد نیاز در نظر گرفته شده و وزارت بهداشت باید برای درمان ناباروری باید اعتبارات ویژه‌ای را هزینه کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.