باید زیرساخت‌های مربوط به نسخه‌نویسی الکترونیک در داروخانه‌ها فراهم شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی اظهار کرد: نسخه پیچی الکترونیکی پارسال در کرمان به صورت آزمایشی اجرا شد و در پایان همان سال با حضور وزیر بهداشت در تمام استان‌ها اجرایی شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: باید زیرساخت‌های مربوط به نسخه‌نویسی الکترونیک در داروخانه‌ها فراهم شود، نسخه الکترونیک بدون امضای الکترونیک اصالت ندارد، بنابراین امکان ایجاد امضای الکترونیک برای تمام پزشکان باید مهیا شود؛ البته هنوز در این بخش کمبود‌هایی در زمینه کارت هویتی وجود دارد که باید در آینده رفع شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: هم اکنون در ۲۲۵ شهرستان؛ داروخانه‌ها، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌ها تحت پوشش نسخه پیچی الکترونیکی قرار گرفتند، دولت الکترونیک با بالا بردن سلامت کار، کیفیت خدمات را بالا برده و از تخلفات احتمالی "تخلف در بازار دارو" پیشگیری و شفاف سازی می‌کند.

موهبتی گفت: بیمه سلامت یکی از برنامه های خوب دولت در بخش بهداشت بود. با اجرای این طرح تمام افراد جامعه تحت پوشش قرار گرفته و از مزیت های آن استفاده کردند، در این میان افراد پر درآمد جامعه بدون ارزیابی وسع، شامل این طرح شدند که این خود مشکل ساز شد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پایان اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده توسط دولت، آیین نامه ارزیابی وسع ابلاغ شد و با استعلام گرفتن از پایگاه رفاه ایرانیان مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به راحتی می‌توانیم افراد پر درآمد جامعه را که توانایی پرداخت حق بیمه خود را دارند شناسایی کرده و به افرادی که وضعیت مالی خوبی ندارند، کمک کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.