در صورت تجویز هر کدام از ۲ داروی بیماران ام اس بیمه اختلاف قیمت را پرداخت می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، غلامحسین مهرعلیان درخصوص اختلاف قیمت یک نوع از داروهای بیماران ام اس اظهار کرد: قیمت داروهای ام اس تولید یک شرکت مربوط به کاهش تعهد سازمان در قالب تفاهم نامه نیست.

مدیرکل اداره دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ادامه داد: شرکت رقیب تقاضای قیمت پایین تری را برای یک داروی مصرفی "سینووکس" با همان اندیکاسیون داشت که با تائید سازمان، شرکت های بیمه گر پایه قیمت خود را برای آن اندیکاسیون پایین آورده اند، این موضوع سبب ایجاد اختلاف قیمت با داروی رقیب شده و اگر بیمار بخواهد داروی با قیمت بالا را مصرف کند، پرداختی از جیبش افزایش می یابد.

وی افزود: برای جلوگیری از افزایش میزان پرداختی از جیب بیماران، مقرر شد تا با انجام کارشناسی های لازم، پرداخت این ۲ داروی بیماران ام اس که شباهت زیادی از لحاظ فرم تزریق و اندیکاسیون باهم دارند، با دو پایه در بیمه صورت بگیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگارانجوان مهرعلیان در پایان گفت: بنا به تشخیص پزشک، در صورت تجویز هر کدام از برندها، بیمه اختلاف قیمت را پرداخت می‌کند، با تمهیدات اندیشیده شده تاکنون هیچ بیماری بابت این اختلاف قیمت، هزینه بیشتری را از جیب پرداخت نکرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.