گزارش عملکرد یک ماهه رئیس کل سازمان نظام پزشکی منتشر شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در گزارش  ماهانه محمدرضا ظفرقندی آمده است:

باز اين چه شورش است كه در خلق عالم است.
ايام عزاي سراسر عشق و حماسه سالار شهيدان و حق طلبان عالم امام حسين ع و ياران با وفايش را تسليت عرض مي‌كنم.

مدتي اين مثنوي تاخير شد.
به‌دليل مشغله زياد اين روزها و ماه اخير كه حتي تمام جمعه ها هم به مناسبت مجمع عمومي يا روز پزشك يا سفر به شهرستانها به امور سازمان گذشت گزارش اين دوره  با چند روز تاخير ارائه مي‌شود كه معذورم.

١_ مكاتبه با جناب اقاي روحاني رئيس جمهور محترم در تاريخ ٩٨/٥/٦ در مورد مشكلات ايجاد شده در اثر تاخير پرداخت معوقات بيمه ها و علي الخصوص بيمه تامين اجتماعي منجر به دستور ايشان به اقاي دكتر نمكي و آقاي دكتر شريعتمداري مبني بر پيگيري و اقدام براي حل مشكل شد كه با پيگيري بعمل آمده بخش قابل توجهي از معوقات بيمه تامين اجتماعي"٦٤٢٥٨ ميليون تومان" اخيرا پرداخت شد و رايزني براي بقيه مطالبات ادامه دارد. "پيوست"

٢_ رايزني و اعتراض و مذاكره با رئيس محترم مجلس و نمايندگان و رسانه ها و هماهنگي با نظام پزشكي‌هاي شهرستانها و....براي مقابله با سناريوي طراحي شده در مورد افزايش دو برابري ظرفيت‌هاي پذيرش رشته هاي پزشكي به‌صورت طرح دو فوريتي در مجلس، وقت و انرژي زيادي را مصروف خود كرد.

وظيفه خود ميدانم از همراهي همه همكاران عزيز و دانشجويان گرامي و زحمات وزير محترم و معاونين ايشان و نيز جناب دكتر نوبخت در اين مقوله سپاسگزاري نمايم.
بنظرم كار مهم وبزرگي با انسجام و هماهنگي همه دلسوزان جامعه پزشكي صورت گرفت.

٣_ با مكاتبه با رييس محترم قوه قضاييه براي معرفي قاضي و پيگيري‌هاي لازم و براي تسريع در رسيدگي به پرونده هاي انتظامي، شعبه سوم هيأت عالي انتظامي راه اندازي و شروع بكار كرد.

٤_ جنجال انحرافي و تحريفي ماليات جامعه پزشكي كه از سال گذشته با هماهنگي مركز پژوهشهاي مجلس و بعضي رسانه ها و شبكه هاي سيما اغاز شد و به قانون تبعيض اميزي در قالب بودجه ٩٨ منجر شد دستمايه تبليغات منفي و مخرب اين روزهاي سناريو پردازان پيدا و پنهان رسانه ملي و بعضي رسانه ها بر عليه سرمايه اجتماعي جامعه پزشكي كشور شد و وقت زيادي از مجموعه سازمانهاي نظام پزشكي كشور را به خود اختصاص داد.

تدبير صحيح و هوشمند و انسجام جامعه پزشكي و اتخاذ مواضع منطقي و غير احساسي ،رمز عبور از اين تهاجم هدفدار و تخريبي است.

آدرس غلط دادن در مورد علل مشكلات اقتصادي و اجتماعي و انحراف اذهان از فسادها و اختلاسها و كاستن از سرمايه اجتماعي و اعتماد مردم به جامعه معزز پزشكي هدفهاي اصلي طراحان اين پروژه است كه البته با ادامه خدمات ارزشمند و اخلاقمدار و محبت به مردم ره بجايي نميبرند و عرض خود ميبرند و زحمت ما ميدارند.

٥_ جلسات متعدد كاري و هماهنگي با رياست ارجمند و هيات رئيسه محترم شورايعالي و نيز با اعضاي بزرگوار هيات رئيسه مجمع عمومي و بازرسان عزيز و شركت در جلسه شورايعالي و جلسه با رئيس محترم و اعضاي كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران وجلسات متعدد حرفه اي و سازماني با معاونين محترم و شوراهاي مشورتي و.... ازديگر برنامه هاي اين روزها بود.

٦_ هماهنگي وتدارك مقدمات و نهايتاً برگزاري نشست مجمع عمومي سازمان مورخ ۹٨/٥/٢٥ كه اگر چه با شور و بحث فراوان همراه بود سرانجام در فضايي خوب و با انتخاب هيات رئيسه و بازرسان به انجام رسيد. احراز راي و اعتماد همكاران را مجددا به منتخبين عزيز تبريك عرض ميكنم و از زحمات جناب دكتر جعفري نمين وجناب دكتر انصاري مود تقدير ميكنم.

٧_ اولين جلسه شورايعالي بيمه در اين دوره مسئوليت من در سازمان نظام پزشكي در تاريخ ٩٨/٥/٢٠ با موضوعاتي از قبيل اصلاح تعرفه همودياليز، تعرفه هاي هتلينگ تختهاي SCU وVIP، سرانه پزشك خانواده شهري، درمان اعتياد،پوشش بيمه اي بعضي داروها و....تشكيل شد. اميدوارم بحث اساسي و مهم سازمان نظام پزشكي كه تعرفه واقعي و هزينه تمام شده خدمت است در دستور جلسه اتي مطرح شود. 

٨_ همراهي با شهردار محترم تهران به مناسبت روز پزشك در بازديد از بيمارستان سينا و درمانگاه شهرداري و امضاء تفاهم نامه در خصوص همكاري و استفاده از ظرفيتهاي طرفين در حوزه سلامت مردم. 

٩_ مكاتبات متعدد با رييس محترم قوه قضاييه براي درخواست تخفيف يا تعليق اجراي احكام صادره براي بعضي از همكاران.

١٠_ سفر به شهر زيباي اصفهان براي حضور در مراسم با شكوه روز پزشك با حضور استاندار محترم جناب اقاي دكتر رضايي و تقدير از همكاران ارزشمند، اگرچه با تلخي ممانعت غير قانوني عناصري از اجراي موسيقي مراسم همراه شد كه البته موضوع در حال پيگيري است.

١١_ تشكيل جلسات وهماهنگي لازم براي برگزاري فاخر مراسم روز پزشك در تهران با حضور ١٥٠٠ نفر در سالن برج ميلاد و با حضور وزير محترم و نمايندگان مجلس و مسئولين كشوري و تقدير از همكاران منتخب و اجراي برنامه هاي متنوع كه روزي بياد ماندني را رقم زد. از همه همكاران عزيزم كه براي برگزاري خوب اين مراسم خالصانه زحمت كشيدند تشكر ميكنم.

١٢_ در كنار مراسم روز پزشك دو اقدام ارزشمند ديگر انجام شد:يكي فراخوان استفاده از فن اوريهاي نوين وظرفيتهاي استارتاپي در حوزه سلامت با حضور حدود ١٠٠ گروه جوان در دانشگاه صنعتي شريف وايجاد رقابت و حمايت در اين زمينه كه اينده درخشاني خواهد داشت.

وديگري برگزاري جشنواره ورزشي و تندرستي جامعه پزشكي با همكاري دانشگاه علوم پزشكي تهران و شهرداري و وزارت ورزش و...در رشته هاي مختلف ورزشي كه  با شور و نشاط واستقبال بيش از حد انتظار همكاران عزيزم مواجه شد.

لازم به ذكر است اين برنامه ها با حمايت اسپانسرها و بدون تحميل هزينه براي سازمان رقم خورد.
اميدوارم با گسترش اين برنامه ها وبرنامه هاي مشابه وروابط بين بخشي از ظرفيتهاي مغفول و عظيم حوزه سلامت وج امعه پزشكي بهره برداري شايسته بعمل آيد.

١٣_ در مقوله كار معلمي و دانشگاهي هم كه به‌قول سعدي ممد حيات است و مفرح ذات در ماه اخير علاوه‌بر حضور روزهاي يكشنبه در اتاق عمل بيمارستان سينا و جلسه هيات مميزه دانشگاه، دفاع پايان نامه دو نفر از دستيارانم در رشته  فوق تخصصي جراحي عروق و تروما بخوبي انجام شد.
براي همه دانشجويان و دستياران عزيز و جوان از خداي بزرگ ارزوي توفيق و سربلندي ميكنم.

براي پرهيز از اطاله كلام و گزارش؛ از ارائه بعضي از اقدامات خودداري ميكنم و اقدامات بعد از تاريخ ٩٨/٦/٢ را در گزارش بعدي تقديم ميكنم.

_ اميد است انچه انجام شده مقبول حق و در مسير تعالي جامعه عزيز پزشكي كشور باشد و از آنچه ميسر نشده عذر قصور دارم.

سربلند وسرافراز باشيد.
دكتر محمدرضا ظفرقندي
رئيس كل سازمان نظام پزشكي ايران

 روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.