ارز نیمایی در پیشگیری از قاچاق معکوس دارو موثر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طاهر موهبتی با اشاره به قاچاق معکوس و تخصیص ارز نیمایی به دارو در سال آینده اظهار کرد: دارو در کشورمان با ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تامین می شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به نرخ ارز و تاثیر آن بر قاچاق معکوس دارو گفت: دارو با ارز دولتی موجب می شود که قیمت یک قلم دارو در ایران یک سوم تا یک پنجم هزینه تمام شده آن در کشور‌های همسایه باشد و به همین دلیل موضوع قاچاق دارو از ایران به کشورهای همسایه رخ می دهد.

وی با اشاره به راهکاری برای مبارزه با قاچاق معکوس دارو بیان کرد: یکی از طرح‌های پیشنهادی به منظور پیشگیری از قاچاق معکوس دارو این است که برای تولید یا واردات دارو از ارز نیمایی استفاده شود و ما به التفاوت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و ارز نیمایی را به صندوق‌های بیمه‌گر اختصاص دهند، این پیشنهاد در لایحه بودجه امسال رد شد و احتمال وجود دارد که این پیشنهاد در لایحه بودجه سال آینده رأی بیاورد.

موهبتی با اشاره به طرح رفع همپوشانی بیمه ای بیان کرد: همیشه با اجرای طرح‌های جدید مقاومت‌هایی از سوی برخی افراد و گروه‌ها انجام می‌شود، اما معتقدم شفاف‌سازی در کارها باعث بروز مقاومت‌هایی می‌شود، در سال گذشته ۲ میلیون هم‌پوشانی دفترچه‌های بیمه ای رفع شده است و باید توجه داشت که از مجموع ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دفترچه بیمه رایگان در حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مربوط به صندوق بیمه روستاییان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: برخی از دفترچه‌های بیمه مانند دفاتر بیمه روستایی اعتبار ۵ ساله دارند به همین دلیل باید بعد از اتمام اعتبار دفترچه‌شان نسبت به هم‌پوشانی آن‌ها اقدام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: درست است که بسیاری از افراد بیمه شده دفترچه‌شان را تمدید نکرده‌اند، اما اسم آنها در سامانه بیمه سلامت وجود دارد و هر زمان که به دفاتر پیشخوان و سایت سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند می توانند به طور مجدد دفترچه بیمه سلامت بگیرند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.