نیاز کشور در حوزه دارو تامین شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بشیر خالقی افزود: اگر در برخی موارد مشکلی هم حس شده مربوط به اندک اقلام دارویی است که بخاطر نبود توجیه اقتصادی در کشور تولید نمی‌شود.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اهمیت تجهیز و تقویت صنعت تولید دارو در کشور افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک کشور تمام عیار وارد کننده دارو در جهان محسوب می‌شد، ما حتی توانایی بسته‌بندی اقلام دارویی را نیز نداشتیم.

وی افزود: طی چهار دهه گذشته صنعت دارویی ما تا جایی پیشرفت کرده که اغلب داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود، یکی از اتفاق‌ها و رویدادهای مهم در زمینه دارو بعد از انقلاب اسلامی، تولید داروهای بایوتکنولوژی با فناوری و دانش روز تا حد خودکفایی و صادرات بوده است.
 
به گزارش ایرنا خالقی در پایان با بیان اهمیت تجهیز صنعت دارو سازی در کشور گفت: تجهیز کشور به امکانات مورد نیاز صنعت دارو گامی مهم در جهت سلامت جامعه است و هم از جهت صنعتی شدن برای کشورمان مفید خواهد بود، در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه کلیت صنعت کشور را نشانه رفته بیش از هر زمان دیگری نیازمند این هستیم که بسترهایی برای تبادل دانش ، واردات و صادرات در بخش دارو داشته باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.