تخصیص ۱۰ درصد منابع هدفمندی به حوزه بهداشت در هاله‌ای از ابهام است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدحسین قربانی در واکنش به گمانه‌زنی‌هایی که اخیراً از سوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در باب احتمال عدم تحقق بودجه عمومی مطرح می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر تخصیص 10 درصد منابع طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به حوزه بهداشت و درمان در هاله‌ای از ابهام است.

وی افزود: 10 درصد از منابع طرح هدفمندی یارانه‌ها که باید به حوزه بهداشت و درمان تخصیص یابد در بودجه عمومی قرار دارد، بروز هرگونه اختلال در حوزه تحقق درآمدهای عمومی دولت، یقیناً پیامدهایی را برای اجرای طرح تحول سلامت به بار دارد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توقف اجرای طرح تحول سلامت را به‌دلیل کمبود بودجه و اعتبارات بهداشت و درمان امری منتفی دانست و تصریح کرد: به عقیده بنده با تمام این مشکلات و احتمالات طرح تحول سلامت همچنان در مسیر خودش حرکت می‌کند اما روند اجرای آن به‌علت تخصیص قطره‌چکانی اعتبارات کند می‌شود.

قربانی اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و تنگ کردن حلقه محاصره اقتصادی را ابزار دشمن برای ایجاد خدشه در تحقق درآمدهای کشورمان خواند و ابراز داشت: منابع مالی دولت رکن اساسی تأمین بودجه بخش‌ها و دستگاه‌ها است و در صورت ادامه وضعیت فعلی حوزه‌های مختلف از این واقعه متأثر می‌شوند.

وی ایده اجرای طرح تحول سلامت را یکی از بهترین برنامه‌های کشور در زمینه ارائه گسترده و عادلانه خدمات پزشکی و درمانی به جامعه خواند و گفت: امروزه بالغ بر 14 میلیون نفر از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند که نشانه اثرگذاری مطلوب اجرای این طرح است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تخصیص 10 درصد منابع طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را در گرو تحقق بودجه عمومی دولت اعلام کرد و ادامه داد: مطالبات و بدهی‌های انباشت‌ شده دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از یک سو و عدم واریز منابع مالی دولت از سویی دیگر به طور قطع در سیاست‌ها و استراتژی‌های طرح تحول سلامت اثرگذار است.

به گزارش تسنیم قربانی در پایان طرح تحول سلامت را طرحی ملی با اهدافی بزرگ و ارزشمند برای جامعه قلمداد کرد و افزود: انتظارمان از مجموعه دولت و وزارت بهداشت این است که با یک برنامه‌ریزی دقیق و با یک حرکت تعریف شده طرح تحول سلامت را در مسیر درست خودش هدایت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.