نقشه برداری از مغز تنها یک تکنولوژی برای شناخت بیماری‌ها است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مجتبی زارعی در یک نشست خبری که در محل پژوهشکده فناوری های نوین پزشکی برگزار شد، افزود: نقشه برداری از مغز مجموعه‌ای از تکنولوژی های جدید است که کمک می‌کند مسائل مغز را برای شناخت بیماریهایی مانند افسردگی، اسکیزوفرنی، پارکینسون و صرع بهتر درک کنیم که در آینده در درمان بیماری‌ها موثر است.

رئیس پژوهشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: نقشه برداری از مغز در هیچ جای دنیا جنبه درمانی ندارد، این علم رادیولوژی نیست و نباید با ام آری ای و غیره اشتباه شود، مشاهده می شود که  برخی پزشکان با ادعاهای عجیب و بدون آگاهی کافی، برای انجام نقشه برداری مغز از بیماران هزینه می گیرند که درست نیست.

وی افزود: در حال حاضر تمام خدمات پزشکی برعهده دانشگاه های علوم پزشکی است در حالی که باید دانشگاه ها به آموزش و پژوهش بپردازند، بیماران بیش از حد ام. آر. ای و اسکن می شوند و این موضوع به سیستم بیمارگونه بهداشت و درمان کشور ربط دارد و باید مشکل آن را در آموزش، اداره بیمارستان و نظام سلامت جستجو کرد.

به گزارش ایرنا زارعی در پایان گفت: این همایش بر انجام تحقیقات مشترک با کشورهای مختلف در حوزه نقشه برداری مغز و اختصاص بودجه برای انجام این تحقیقات بسیار کمک می کند و در حاشیه همایش کارگاههای تخصی نیز برپا است، این همایش دارای ۳۵ سخنرانی و ۳۵ پوستر بوده و ارتباطات جدید بین المللی را هموارتر می کند.
 
ششمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ۱۷ تا ۱۹ مهرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود و اساتید برجسته ای از کشورهای آمریکا، آلمان، دانمارک، انگلیس و سوئیس در این همایش حضور دارند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.