تحریم‌های ایران بر حضور پزشکان در کنفرانس‌های مهم نیز اثر منفی داشته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، اریکا مورت در حاشیه اجلاس چهل و دوم شورای حقوق بشر در مقر اروپایی سازمان ملل متحد با اشاره به پیامدهای انسانی تحریم‌ها گفت: تحریم‌های وضع شده علیه ایران یکی از گسترده‌ترین و پیچیده‌ترین نظام تحریم‌ها و دارای لایه‌های بسیار است که این موضوع فضا را پیچیده کرده است. تحریم ایران به دلیل اینکه روی نفت، گاز، نظام مالی و بانکی ایران وضع شده است، اثرات منفی زیادی بر روی مردم عادی داشته است.

پژوهشگر ارشد دانشگاه ژنو ادامه داد: رفتار ترامپ با آن شعار معروف "تحریم‌ها می‌آیند" نشان می‌دهد وی به ابعاد و تبعات حقوق بشری آن توجهی ندارد و صرفا از تحریم به عنوان ابزاری برای نبرد با ایران استفاده می‌کند.

وی افزود: تحریم‌های ایران بر حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، حضور پزشکان در کنفرانس‌های مهم، ارسال مقاله برای نشست‌های علمی و ... نیز اثر منفی داشته است، گستره حضور آمریکا در تولید دارو باعث شده که تحریم‌های ثانویه آن در این موضوع  تاثیر ویران کننده‌ای برای شهروندان ایرانی داشته باشد.

اریکا مورت گفت: وقتی ریسک تبادلات مالی با ایران و بانک‌های آن بالا می‌رود، حتی اگر تحریم این گونه تراکنش‌ها را ممنوع نداند، خود به خود بخش عمده‌ای از تراکنش‌های یک کشور دچار مشکل شدید می‌شود، وقتی آمریکا بسیاری از شرکت‌ها و بانک‌های جهانی را با جریمه‌های میلیون دلاری تنبیه می‌کند، آن موقع است که  می‌توان محدودیت واقعی و اثرات تحریم را مشاهده کرد.

به گزارش ایلنا پژوهشگر ارشد دانشگاه ژنو در پایان به توصیف اثرات متنوع تحریم ایران در حوزه افزایش قیمت‌ها، کاهش ورود دارو و ایجاد مشکل در حوزه تحقیقات درمانی پرداخت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.