خواستار بازنگری طرح توزیع متادون توسط داروخانه‌ها هستیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در بخشی از این نامه که رونوشت آن به سازمان نظام پزشکی نیز ارسال شده، آمده است: مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر با هدف تفکیک خدمات درمانی از فرآیند توزیع دارو، با هدف جلوگیری از نشت و انحراف در توزیع دارو به ویژه متادون، تصمیم به توزیع داروهای آگونیست توسط داروخانه های منتخب در سراسر کشور بوده که اجرای این مصوبه غیرکارشناسی شده نه تنها باعث کاهش نشت و انحراف دارو نخواهد شد بلکه مشکل را صد چندان می کند.

اجرای این مصوبه موجب عدم مراجعه معتادین به مراکز جهت دریافت خدمات درمانی و روانشناختی ؛لغزش آنان و مصرف مجدد مواد مخدر و همچین سوق آنان به بازار متادون خواهد بود، طرح توزیع متادون توسط داروخانه‌های منتخب طرحی غیرکارشناسانه بوده که در پایلوت شهرستان قم نیز اثربخش نبوده است و گذشته از آن در استان فارس نیز داروخانه ها نقش صوری در توزیع متادون دارند.

این مصوبه طبق نظر کارشناسان حوزه اعتیاد در سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد نیازمند کارشناسی دقیق است و عملکرد شتاب زده و غیرکارشناسی شده می تواند آسیب جدی به مراکز درمان سوء مصرف مواد که بدون هیچ گونه هزینه سرباری برای دولت بار درمان و پیشگیری از اعتیاد را به دوش می کشند ، وارد نماید.

لذا از آن مقام محترم به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور استدعا داریم نسبت به بازنگری و تجدید نظر در رابطه با توزیع متادون توسط داروخانه ها دستور مقتضی صادر فرمایید. روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.