اجبار به طبابت رایگان به خاطر فرار مالیاتی نامعقول است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جواد مولایی با اشاره به تمکین جامعه پزشکی از قانون اظهار کرد: همیشه جامعه پزشکی مورد اعتماد مردم است و به قانون و مقررات احترام ویژه‌ای می‌گذارد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان امور مالیاتی کشور ۲۰ درصد از پزشکان در زمینه نصب کارتخوان و اتصال به فروشگاه آنلاین اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند، اما باید بگویم که متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای ثبت کارتخوان در خود اداره مالیات فراهم نشده است و بسیاری از پزشکان برای انجام ثبت کارتخوان خود و دریافت کد مخصوص آن با مشکلات مختلفی روبرو هستند.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی یک مهلت ۱۵ روزه به پزشکان جهت ثبت کارتخوان داد، در این مدت برخی از پزشکان به دلیل تعطیلی در مسافرت بودند و امکان ثبت کارتخوان و دریافت کد آن را پیدا نکردند و به طور کلی باید بگویم که جامعه پزشکی یکی از زحمتکش‌ترین افراد هستند و از جایگاه و منزلت اجتماعی بالایی به خصوص در عموم مردم برخورد دارند، جامعه پزشکی به قانون احترام ویژه‌ای می‌گذارند، اما از برخی اقدامات تبعیض‌آمیز ناراحت هستند، اما با تمام این حرف‌ها به قانون عمل می‌کنند و همه پزشکان مالیات خود را پرداخت می‌کنند.
 
مولایی با اشاره به مطرح شدن پیشنهادی مبنی بر طبابت رایگان پزشکان اظهار کرد: بر اساس قانون، کسانی که دچار تخلف مالیاتی می‌شوند شناسایی و بر اساس نوع تخلف، جریمه‌ای از سوی سازمان امور مالیات کشور تعیین می‌شود؛ بر همین اساس پزشکانی که به دلیل مشکل در استفاده از کارت‌خوان یا هر مسئله‌ دیگری از پرداخت مالیات فرار کرده‌اند، باید در مناطق محروم اقدام به طبابت رایگان کنند.

وی اظهار کرد: اگر پزشکی از روی اجبار بیاید بیماری را درمان کند از نظر روانی نمی‌تواند به خوبی کارهای تشخیصی و درمانی را انجام دهد و اگر به خاطر فرار مالیاتی پزشکان را مجبور به طبابت رایگان کنند حرفی نامعقول است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مولایی در پایان اضافه کرد: جامعه پزشکی همیشه همگام با مردم در حوادث و اتفاقات مختلف بودند و یکی از گروه‌های مورد اعتماد مردم هستند و نباید با مطرح کردن چنین پیشنهاداتی اعتماد مردم نسبت به پزشکان کم شود، همه ما باید سعی کنیم جایگاه منزلت اجتماعی جامعه پزشکی در بین مردم محفوظ بماند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.