ایران در مرحله حذف بیماری سرخک قرار دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید محسن زهرایی در زمینه تدوین سند حذف بیماری سرخک اظهار کرد: بیماری سرخک در منطقه مدیترانه شرقی بر اساس درخواست سازمان بهداشت جهانی باید تا سال ۲۰۲۰ در ۲۳ کشور عضو حذف شود و مطابق این درخواست کشور‌ها تا سال ۲۰۲۰ اقدام به حذف بیماری سرخک کنند.

وی افزود: حذف بیماری سرخک بدین معنی است که هیچ موردی از بیماری سرخک و ویروس ناشی از آن در کشور‌ها اتفاق نیفتد و برای رسیدن به این هدف بزرگ کشور‌های عضو مدیترانه شرقی از جمله ایران باید کار‌های مراقبتی خود را ادامه دهند.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن ادامه داد: یکی از اقدامات مهم در خصوص حذف بیماری سرخک و سرخچه پوشش کامل واکسیناسیون جمعیت است که برای انجام این کار باید بالای ۹۵ درصد افراد کشور تحت پوشش واکسیناسیون بیماری سرخک قرار بگیرند و به افراد واجدالشرایط باید واکسن سرخک و سرخچه در دو نوبت تزریق شود.

زهرایی با اشاره به علائم سرخک در کودکان بیان کرد: برای حذف بیماری سرخک ما نیازمند نظام مراقبتی استاندارد در سراسر کشور هستیم تا موارد مشکوک به بیماری سرخک که معمولا با تب و دانه‌های قرمز رنگ ظاهر می‌شود؛ به خوبی و در تمام مناطق ایران شناسایی کنیم، با شناسایی موارد مشکوک به سرخک می‌توانیم حذف این عارضه را در کشور به سازمان بهداشت جهانی اعلام کنیم.

وی اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی از کشور‌های عضو مدیترانه شرقی درخواست کرده است که در صورت داشتن آمادگی مستندات خود را در خصوص حذف بیماری سرخک به این سازمان ارسال کنند و در همین زمینه مستنداتی در کشور برای اثبات حذف بیماری سرخک آماده شده و به تأیید کمیته کشوری رسیده است، ما اکنون سند حذف بیماری سرخک را به سازمان بهداشت جهانی ارسال کرده ایم و مستندات ایران در مرحله بررسی قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن در پایان تصریح کرد: با توجه به پوشش بالای واکسیناسیون و انجام نظام مراقبتی استاندارد، ایران در مرحله حذف بیماری سرخک قرار دارد و با تأیید سازمان بهداشت جهانی کشورمان به حذف بیماری سرخک دست پیدا می کند، مستندات حذف بیماری سرخک طی ۱۰ سال گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جمع‌آوری و به کمیته کشوری بیماری سرخک ارسال شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.