حتی آسیایی‌ها هم از دادن مواد اولیه دارویی به ایران ممانعت می کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد شیبانی روز شنبه در نشست خبری پنجمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته "ایران فارما" در محل سازمان غذا و دارو افزود: با وجود تمام این سختی ها ایران امروز به جایگاهی رسیده است که نمایشگاه دارو و صنایع وابسته را در سطح بین المللی برگزار می کند و در این دوره ۱۵۰ شرکت خارجی از ۳۰ کشور جهان از جمله هند و چین در آن حضور دارند.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ادامه داد: این شرکت های خارجی در زمینه مواد اولیه دارویی یا ماشین آلات داروسازی فعالیت دارند و برخی از آنها برای بازاریابی جدید در نمایشگاه ایران فارما حضور می یابند، امسال برای برپایی نمایشگاه دارو و صنایع وابسته بیش از ۴۳هزار مترمربع فضا در مصلی تهران اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۵۵۰ شرکت دارویی و صنایع وابسته در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما حضور خواهند داشت که ۴۰۰ شرکت داخلی بوده و مابقی شرکت های خارجی هستند.

شیبانی گفت: برگزاری این رویداد در حوزه دارو، با تلاش بیشتری صورت می گیرد و در شرایط تحریم ها، اقدام مفیدی در این حوزه تلقی می شود.این نمایشگاه نمادی از توانمندی های صنعت داروسازی کشور است، اتفاقات خیلی خوبی را در حوزه دارو شاهد هستیم به طوری که تحریم ها نیز نتوانسته اثر زیادی در این حوزه داشته باشد، این موفقیت ها مرهون تلاش تولید کنندگان داخلی و دست اندرکاران حوزه دارو است.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با اشاره به رویکرد نمایشگاه به صنعت داروسازی کشور اضافه کرد: تمامی دست اندرکاران حوزه دارو در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و در کنار ارائه توانمندی های صنعت داروسازی کشور، شاهد برگزاری نمایشگاهی از رسانه های دست اندکار حوزه دارو خواهیم بود، شعار امسال نمایشگاه تجلی رونق تولید است، در نمایشگاه امسال، حضور شرکت هایی از هند و چین، بسیار پر رنگ تر از دوره های قبل است.

در ادامه غلامحسین مهرعلیان مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل نیز در این نشست خبری گفت: سخت ترین شرایط برای تامین دارو را برای جامعه ایرانی در نظر گرفته اند؛ با این وجود و با توجه به توانمندی های کشور در تولید داروی باکیفیت شرمنده مردم نشدیم.

وی، نمایشگاه دارو و صنایع وابسته "ایران فارما" را نمایشگاهی اقتصاد محور دانست و افزود: طی چهار ماه گذشته گفتمان خوبی با ذی نفعان صنعت دارو داشتیم، این نمایشگاه در شرایطی برگزار می شود که شاهد اهرم های فشار ناشی از تحریم ها هستیم.

به گزارش ایرنا مهرعلیان در پایان خاطرنشان کرد: مردم دغدغه ای در تامین داروهای مورد نیاز خود ندارند، تامین دارو در چنین شرایطی، کار بسیار دشواری است که با تلاش همه دست اندرکاران صنعت داروسازی کشور صورت می گیرد.

پنجمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته "ایران فارما" از دوم تا چهارم مهرماه امسال در محل مصلی تهران برگزار می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.