از پزشکان شکایت بی‌جا شود، نظام پزشکی اعاده حیثیت می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا ظفرقندی اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی مدافع حق مردم یا پزشکان است و تا موقعی که گزارش تخلفی به سازمان نظام پزشکی ارسال نشود این نهاد، ورود نمی‌کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: اگر پزشکی که دارای شماره نظام پزشکی است برخورد بدی با بیمار یا مراجعه کننده دارد به طوری که این موضوع به هتاکی و پرخاشگری نیز کشیده شده باشد در صورت شکایت بیمار یا خانواده وی، سازمان نظام پزشکی به سرعت در این موضوع ورود پیدا می‌کند و با تشکیل پرونده و بررسی موضوع در کمیته تخصصی سازمان نظام پزشکی، تخلف پزشک بررسی می‌شود.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی، بسته به تخلف، حکم پزشک مربوطه را صادر می‌کند که این حکم می‌تواند از تذکر تا محرومیت از طبابت برای همیشه باشد، سازمان نظام پزشکی مدافع حقوق پزشکان است اما اصلا اجازه نمی دهد که معدود افرادی از قانون سرپیچی کنند و نسبت به بیماران اعمال ناشایستی انجام دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ظفرقندی در پایان گفت: سازمان نظام پزشکی وظیفه‌ خود می داند از طریق مراجع ذی صلاح نسبت به افرادی که با اهداف از پیش تعیین شده نسبت به طرح شکایت علیه جامعه پزشکی اقدام می‌کنند و موضوع پس از صرف وقت زیاد درنهایت بدون نتیجه یا به نفع پزشک خاتمه می‌یابد برای اعاده حیثیت و پیشگیری از شکایت های بیجا اقدام کنند.

پایان پیام/

3 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.