توزیع دارو از طریق داروخانه‌های مجازی، غیرقانونی و تخلف است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی اظهار کرد: در حال حاضر سیستم عرضه دارو در سراسر کشور از طریق داروخانه‌های رسمی انجام می‌شود و در این زنجیره تمام اقلام دارویی کشور قرار دارند.

 معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: پیشنهادهایی از سوی استارت‌آپ‌های حوزه سلامت مبنی بر توزیع قانونی دارو به صورت آنلاین و در درب منزل وجود دارد که البته این کار باید بعد از تصویب در وزارت بهداشت و ابلاغش به دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام گیرد.

وی افزود: در حال حاضر توزیع داروی بیماران خاص و شیرخشک‌های رژیمی و متابولیکی در کشور با هدف حمایت از بیماران صعب‌العلاج و تسهیل کار آنها انجام شده است اما در حال حاضر آن چیزی که در فضای مجازی تحت عنوان توزیع دارو انجام می‌گیرد غیرقانونی است و هیچ تاییدیه‌‌ای از سوی وزارت بهداشت ندارد.

حریرچی گفت: توزیع دارو به صورت آنلاین و به وسیله داروخانه‌های مجازی و ارسال آن به بیماران خارج از زنجیره رسمی دارویی کشور است و به مردم توصیه می‌کنم تمام احتیاطات لازم در زمینه خرید اینترنتی از داروخانه‌های مجازی را داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون کل وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: در حال حاضر ۳ درصد از دارو‌های مورد نیاز داخل به وسیله شرکت‌های دارویی تولید نمی‌شود و ما سعی داریم طی دو سال آینده میزان واردات دارو‌ها را به یک درصد کاهش بدهیم، خوشبختانه با تلاش دانشمندان ایرانی ۶۷ درصد از مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود و تقریباً کار‌های بسته‌بندی دارو‌ها نیز متولی داخلی دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.