زیرساخت‌های لازم برای نصب کارتخوان در مطب پزشکان فراهم نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد نعیم امینی فرد در رابطه با صحبت‌های اخیر رئیس امور مالیاتی کشور مبنی بر اینکه تاکنون تنها 20 درصد از پزشکان برای دستگاه کاتخوان ثبت نام کرده اند، گفت: الزام پزشکان به نصب کارتخوان در قانون بودجه سالیانه بوده و دائمی نیست، هر قانونی که جامع و کامل نباشد در اجرا به مشکلاتی بر می‌خورد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: رهیافت‌ها در قانون‌گذاری باید عادلانه باشد، ما در قانون الزام پزشکان به نصب کارتخوان، پزشکان را از صنوف دیگر مستثنی کردیم، اگر معتقدیم درآمدهای همه صنوف باید رصد شود، بهتر است قانون جامع و کاملی را در این خصوص تنظیم کنیم.

وی افزود: بسیاری از صنوف درآمدی بالاتر از پزشکان دارند اما همه تاکیدات براین قشر است، مالیات بر درآمد پزشکانی که در بیمارستان‌های دولتی فعالیت می‌کنند پیش از آنکه به دستشان برسد، کسر می‌شود، این موضوع در مورد پزشکانی که در بیماستان‌های خصوصی طرف قرار داد با بیمه‌ها فعالیت‌ می‌کنند هم صادق است. 

امینی فرد گفت: هر قانونی فارغ از خوب یا بد بودن باید به صورت کامل اجرا شود، الزام پزشکان به نصب کارتخوان در قانون برنامه بودجه دائمی نبوده و بدون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، به قانون بودجه اضافه شده است. متاسفانه، در فصل بررسی بودجه برخی از بخش‌ها مورد غفلت قرار گرفته و سازمان‌های دولتی نیز به جای ارائه قانونی جامع و کامل به تبصره‌ای در قانون بودجه اکتفا می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در رابطه با تاثیر هجمه‌های اخیر علیه جامعه پزشکی بر مقاومت این قشر برای نصب کارتخوان، اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه از صدا‌و‌سیما انتظار می‌روند فضای عادلانه‌ای برای موافقین و مخالفین یک موضوع فراهم کنند، برخوردی یک سویه دارد و این روزها به قدری تحلیل‌ها علیه جامعه پزشکی غیر منصفانه است که اگر حق هم باشد دیگر کسی به آن توجه نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: قانون الزام پزشکان به نصب کارتخوان تا پایان سال اعتبار دارد، راه حل اجرای کامل قانون نصب کارتخوان در مطب‌ها، ارائه قانونی جامع و کامل برای اخذ مالیات از همه صنوف است، از طرفی سازمان امور مالیاتی موضوع را با اتصال به فرآیندهای دیگر پیچیده کرده و باعث ایجاد مقاومت در میان قشر پزشکان شده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.