تولید مثانه مصنوعی وارد مرحله حیوانی شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدکاظم آقامیری افزود: این محصول با استفاده از موادی مانند سیلیکون تولید شده تا حالب "پیوستگاه میزنای و مثانه" فرد بیمار به کاندوئیت مثانه متصل شود.

رئیس مرکز تحقیقات اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: این کار تحقیقاتی از حدود چهار سال و نیم پیش آغاز شده و چند روزی است که موفق به ثبت اختراع آن شده و پس از عبور این مراحل وارد فاز حیوانی این طرح پژوهشی شدیم و پس از گذر از مرحله حیوانی وارد کارآزمایی بالینی خواهیم شد.

وی افزود: در زمان حاضر وقتی مجبور به برداشت مثانه از بدن بیمار می‌شویم، از روده‌ها فرد بیمار، کانودئیت یا مثانه ساخته می‌شود که با تولید این محصول دیگر نیازی به این استفاده از روده برای ساخت مثانه نیست.

آقامیری درباره عوارض روش فعلی که در آن از روده برای ساخت مثانه استفاده می‌شود گفت: وقتی از روده برای مثانه استفاده می شود، بیمار به عوارضی مانند فیستول روده، ماندگاری بیمار در بیمارستان و نخوردن غذا دچار می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران کاهش زمان عمل و بستری شدن بیمار را از جمله مزیت‌های مثانه مصنوعی اعلام کرد و گفت: در صورتی که این اختراع به نتیجه نهایی که همان تولید مثانه مصنوعی است، برسد، این محصول کاربرد وسیعی جهانی پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص اینکه این محصول فقط برای بیماران سرطان مثانه استفاده می‌شود یا خیر؟ گفت: افراد به هر دلیلی که مثانه خود را از دست بدهند، می‌توانند از این محصول استفاده کنند.

به گزارش ایرنا آقامیری در پایان بیماری مثانه را از بیماری‌های شایع در کشور اعلام کرد و گفت: سرطان مثانه جزء چهارمین سرطان شایع در ایران است و سالانه افرادی بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.