جز سازمان نظام روانشناسی هیچ مرجعی صلاحیت روان شناسی و مشاوره را ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حاتمی درباره خدمات مشاوره و تعرفه‌های موجود و خدمات بیمه، گفت: تعرفه‌های که سازمان نظام روانشناسی برای جلسه مشاوره تعیین کرده برای مقاطع دکتری ۱۳۰ هزار تومان و برای کارشناسی ارشد ۹۰ هزار تومان، برای ۴۵ دقیقه در نظر گرفته شده است.  

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور ادامه داد: عضو هیئت علمی بودن و استادیاری و ... تاثیری در قیمت‌ها ندارد، اگر چه در سال‌های گذشته ملاکی برای تفاوت در تعرفه‌ها بود، اما امسال تعرفه‌ها به هیئت دولت فرستاده شده است و ما فقط دکتری و کارشناسی ارشد را ملاک قرار داده ایم.

وی در خصوص اینکه در صورت دریافت مبلغ بیشتر از آنچه که تصویب شده است، چه باید کرد، گفت: وقتی شهروندان به روانشناس و مشاوره مراجعه می‌کنند در بدو ورود باید پروانه فرد را ملاحظه کنند، پروانه باید در سر در ورودی جایی که منشی نشسته است در معرض دید همگان قرار گرفته باشد.علاوه بر این در سایت ما اسامی تمام روانشناسان و مشاوران پروانه‌دار به همراه آدرس آن‌ها درج شده است.

حاتمی گفت: جز سازمان نظام روانشناسی هیچ مرجعی صلاحیت روان شناسی و مشاوره را ندارد و اگر این اقدام انجام شود، غیرقانونی است. سازمان براساس یک سری از معیار‌های تخصصی پروانه می‌دهد، شهروندان توجه داشته باشند در کنار تعرفه‌ها شماره تلفن بازرسی سازمان روانشناسی زده شده است و اگر شخصی شکایتی داشت یا این که پروانه را مشاهده نکرد، می‌تواندبه بازرسان اطلاع دهد، حتما برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور اظهار کرد: در زمینه‌ی تخلف‌های صورت گرفته در این حوزه، ما روزانه این موارد را بررسی و رصد میکنیم و افرادی که با عناوین جعلی یا به عبارتی روانشناس نما‌هایی که در فضا‌های مجازی یا مشاوره‌های انلاین، تلفنی و حتی افرادی در خارج از کشور از طریق فضا‌های مجازی خودشان را به مردم معرفی میکنند شناسایی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان ضمن اشاره به نامه‌ی معاون اول رئیس جمعور به وزیر تعاون در زمینه خدمات بیمه‌ای، گفت: ما به شدت به دنبال بیمه خدمات روانشناسی هستیم، به دلیل بالا بودن تعرفه‌های روانشناسی با مشکلاتی مواجه هستیم. امیدوارم این اقدام صورت پذیرد تا افراد کم درآمد هم از طریق خدمات بیمه‌ای از مشاوره و روانشناسی بهره‌مند شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.