هیچ مسیری جز شرکت در کنکور جهت ورود به دانشگاه‌های کشور پذیرفته نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمیدرضا دهقان درباره اتفاقات اخیر در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دستگیری فردی که طبق گفته مسؤولین مربوطه، از دانشجویان نیست اما مدتی در دانشکده تردد و تحصیل کرده است تاکید کرد که این مسئله باید به صورت ریشه ای مورد بررسی قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این موضوع که عده ای سودجو اقدام به فروش صندلی رشته‌های علوم پزشکی کرده و مبالغ هنگفتی را نیز از افراد متقاضی دریافت می‌کنند نیازمند ورود نهادهای مسؤول و بررسی و برخورد با عاملان این قضیه است.

وی افزود: هیچ مسیری جز شرکت در کنکور سراسری و ضوابط سازمان سنجش جهت ورود به دانشگاه‌های کشور پذیرفته نیست و ورود افراد و جریان‌های ثروت به دانشگاه‌ها خارج از این مسیر عین بی عدالتی و پایمال کردن انگیزه دانش آموزان تلقی می شود.

دهقان گفت: بسیج دانشجویی نمی‌پذیرد که زحمات شبانه روزی و مطالعه یک دانش آموز در نقاط دور افتاده و روستاها به امید شرکت در آزمون سراسری هدر برود و با مشاهده این مسیرهای غیرقانونی جهت ورود به دانشگاه، امیدشان را از دست بدهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: جا دارد که از موضع گیری و دستور اخیر وزیر محترم بهداشت که نشان از عزم این وزارت خانه در برخورد با فساد در کنکور پزشکی و فروش صندلی دانشگاه دارد تشکر کنیم. از قوه محترم قضاییه و نهاد های ذیربط نیز تقاضا داریم که با جدیت این موضوع را پیگیری کرده و مسیر های ثانویه به جز کنکور سراسری جهت ورود به دانشگاه ها را شناسایی نموده و با عاملین آن در هر سطح و جایگاهی برخورد کند.

به گزارش فارس وی در پایان اضافه کرد: خبر دادن روابط عمومی وزارت بهداشت از شناسایی تعدادی متخلف در زمینه ورود غیرقانونی به دانشگاه های علوم پزشکی می تواند قدمی مهم در مبارزه با جریانات ثروت و قدرت باشد اما می بایست با همکاری قوه محترم قضاییه تا محکومیت عناصر اصلی این تخلفات به پیش برود. بسیج دانشجویی تا حصول نتیجه و برخورد با عاملان این موضوع، به پیگیری ها و مطالبه خود ادامه خواهد داد و با هرگونه تصمیمی که عدالت آموزشی را خدشه دار کند مخالف است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.