تحریم‌ها مشخصا دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی را هدف قرار داده‌است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی درباره تشدید تحریم‌های بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا که خرید غذا و دارو را دچار اختلال می‌کند، گفت: تحریم‌های دشمنان برخلاف ادعای دروغین آنها که مطرح می‌کنند، هیچ تاثیری بر دارو و مواد غذایی نخواهد گذاشت، مشخصا دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی را هدف قرار داده‌است. عمده اقداماتی که برای اعمال این تحریم‌ها انجام می‌دهند، ایجاد محدودیت‌های بانکی است و سعی می‌کنند آن را تشدید کنند، البته تنها تلاش آنها از طریق اقدامات بانکی نیست، بلکه برخی شرکت‌های داروئی و تجهیزات پزشکی بطور مستقیم محصولات را به ما تحویل نمی‌دهند. 

معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر بی‌اثر بودن تحریم‌ها افزود: با توجه به خودکفائی عمده‌ای که در تامین دارو داریم، و با توجه به اینکه از لحاظ عددی ۹۷ درصد داروهای کشور و ۶۷ درصد مواد اولیه تولیدات داروئی را خودمان تامین می‌کنیم و همچنین با توجه به پیش‌بینی‌ها و تمهیداتی که انجام شده است، هیچ نگرانی‌ از لحاظ تامین دارو و تجهیزات پزشکی وجود نخواهد داشت، پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است، مردم مطمئن باشند که تمام نیازهای داروئی آنها به موقع و با قیمت مناسب در دسترس‌شان خواهد بود. 

به گزارش ایلنا وی در پایان افزود: تحریم‌ها بی‌تاثیری خود را در گذشته نشان‌ داده‌ است، آمریکا و دشمنان ایران سابقا و در سطوح مختلف بانک مرکزی را تحریم کرده‌ بودند، الان فقط سطح این تحریم را تشدید کرده‌اند یا شیوه را تغییر داده‌اند. این تحریم‌ها به قول "ریچارد نفیو" یک سوءتفاهم است که ترامپ دچار آن شده است. در هر صورت ما مجاری مطمئن خودمان را برای تهیه دارو داریم. مردم اطمینان داشته باشند که تحریم‌ها کوچکترین تاثیری در تامین دارو و تجهیزات پزشکی نمی‌گذارد.  

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.