تدابیر جدید برای پیشگیری از ورود افراد غیرمجاز به دانشگاه‌های علوم پزشکی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، باقر لاریجانی در نامه ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸، از دستاوردها و چالش های حوزه آموزش در سال تحصیلی گذشته سخن گفت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نامه اظهار کرد: در اعصار مختلف دانشگاه جایگاه ویژه ای در توسعه کشورها داشته و جامعه دانشگاهی در تمامی کشورها منشاء اثرات و تحولات در حوزه های مختلف می باشند. آموزش به عنوان رسالت اصلی دانشگاهها از جمله وظایف حاکمیتی و زیربنایی دولت ها بوده و ضروری است تا با توجه ویژه به این حوزه بسترهای اعتلای آینده نگارانه کشورها از این مجرا فراهم شود.

وی افزود: حوزه آموزش علوم پزشکی به عنوان متولی تربیت نیروی انسانی نظام سلامت کشور در دهه های گذشته دستخوش تحولات چشمگیری شده و با برنامه ریزی ها و تلاش های صورت گرفته ضمن اعتلای کیفی این حوزه، گام های مهمی در راستای خودکفایی کشور در زمینه تربیت نیروی انسانی در تمامی سطوح ارائه خدمات سلامت برداشته شده است.

لاریجانی گفت: همراستا با این اقدامات، برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به عنوان نقشه راه توسعه آموزش علوم پزشکی از سال ۱۳۹۴ در دست اجرا است و تاکنون دستاوردهای ارزشمندی را برای دانشگاههای علوم پزشکی کشور به همراه داشته است. بدون شک با رویکرد آینده نگارانه ای که در تدوین این برنامه در نظر گرفته شده، اثرات گسترده آن طی سال های آتی در عرصه های مختلف نظام سلامت از جمله تولید علم و ثروت دانش بنیان و همچنین ارائه خدمات علوم پزشکی نمایان خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی ۹۹ـ۹۸ بهانه ای است تا ضمن تبریک بهار آموزش خدمت حضرتعالی و همکاران محترم آن دانشگاه، از تلاش های صورت گرفته در راستای اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تقدیر نموده و با یادآوری دستاوردهای حاصل شده، بار دیگر بر لزوم صیانت از جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان و تلاش در راستای اعتلای آموزش علوم پزشکی کشور تاکید نماییم.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته در کنار دستاوردهای ارزشمند حوزه آموزش از جمله تدوین سند برآورد نیروی انسانی نظام سلامت، اعتباربخشی تمامی دانشگاهها و بیمارستان های آموزشی، توسعه آزمون های الکترونیکی، راه اندازی هیات های ممتحنه و ارزشیابی منطقه ای و دستاوردهای متعددی که ذکر آن در این مقال نمی گنجد، حوزه آموزش علوم پزشکی در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی با چالش های مختلفی مواجه بود که از جمله آن می توان به حجم بالای درخواست ها برای انتقال از خارج به دانشگاههای علوم پزشکی کشور به دلیل وضعیت ارز اشاره کرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده و تاکیدات وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن سعی در رفع مشکل افرادی که در دانشگاههای خارجی مشغول به تحصیل بودند، با تاکید زیاد بر موضوع کیفیت آموزش علوم پزشکی، ضمن حفظ شرایط عمومی انتقال، شرایط سخت گیرانه ای برای سنجش صلاحیت های دانشی و مهارتی افراد متقاضی انتقال حاکم بود که با انجام مصاحبه های تخصصی با این افراد در دانشگاههای علوم پزشکی محقق گردید. همچنین با همکاری سایر حوزه های مرتبط در وزارت بهداشت تدابیری برای شناسایی و پیشگیری از سوءاستفاده های احتمالی در این زمینه اتخاذ شد که مانع ورود این افراد به دانشگاههای علوم پزشکی گردید.

به گزارش ایرنا معاون وزیر بهداشت در پایان اضافه کرد: همانطور که پیشتر نیز  ذکر شد، باتوجه به مباحث مطرح شده در این زمینه، انتظار می رود مسئولین حوزه آموزش در تمامی سطوح در دانشگاههای علوم پزشکی ضمن توجه به برنامه های تحولی و سایر برنامه های جاری، با هوشیاری کامل نهایت پیگیری و تلاش خود را برای شناسایی تخلفات احتمالی در تمامی زمینه ها به کار بسته و همچون گذشته گزارش های مربوطه را به این حوزه ارسال فرمایند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.