وزارت بهداشت در حوزه‌های مختلف کمبود نیروی انسانی دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری گفت: واقعیت این است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه‌های مختلف کمبود نیروی انسانی دارد، وزیر بهداشت در حال تلاش است ولی کمبود منابع جدی است و تمام دانشگاه‌ها کمبود منابع دارند و برای تامین ضروریات بودجه‌ای مشکل دارند.

وی به تاثیرپذیری حوزه بهداشت و سلامت از تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی، دولت محدودیت منابع دارد و در مورد استخدام نکردن نیرو یا جذب دانشجویان بیشتر گناهکار نیست. وقتی منابع بودجه کم است به طور طبیعی، منابع حوزه سلامت هم کاهش پیدا می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد درخواست برخی برای ورود مجلس به موضوع کمبود نیروی انسانی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: مجلس نمی تواند ورود کند چون استخدام نیرو بار مالی دولت را افزایش می دهد و خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی است و حتی در صورت تصویب در مجلس، شورای نگهبان آنرا برخواهد گرداند. نیروی انسانی باید از طریق لایحه دولت پیگیری شود و مجلس نمی تواند به دولت بگوید نیرو استخدام کن چون برای دولت بار مالی دارد.

به گزارش ایرنا احمد نجاتیان، مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه‌ای معاونت پرستاری وزارت بهداشت نیز پیش از این درباره کمبود پرستار در مراکز درمانی گفت: مراکز درمانی کشور با کمبود ۱۰۰ هزار پرستار رو به رو هستند که با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت تا ۴ سال آینده با توجه به مجوز جذب ۹ تا ۱۰ هزار پرستار در سال بخشی از این کمبودها برطرف می‌شود.

سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخیرا اعلام کرد: آزمون استخدامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای استخدام ۱۰ هزار نیروی مورد نیاز، به صورت همزمان با سایر دستگاه های اجرایی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.