ساخت بیمارستان سلول درمانی متوقف شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمیدرضا طیبی روز سه شنبه در حاشیه نشست خبری انعقاد تفاهم نامه بهزیستی با جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران افزود: ساخت بیمارستان سلول درمانی در حال حاضر متوقف شده است زیرا ساخت این بیمارستان زمان بر بوده و نیاز به سرمایه زیادی نیز دارد. شهردار وقت هنگام کلنگ زنی این بیمارستان قول داده بودند هزینه ها را تامین کند اما با توجه به مشکلات مالی کار ساخت آن متوقف شد و در حد کلنگ زنی باقی ماند.

رئیس جهاد دانشگاهی در زمینه فعالیت های پزشکی جهاد دانشگاهی گفت: فعالیت های خوبی در این زمینه در دست اجرا است اما باید مراحل آزمایشگاهی را بگذرانند. به طورمثال در حوزه های آلزایمر و پارکینسون کارهای خوبی در دست انجام است اما در فاز حیوانی است و اگر این فعالیت ها اعلان شود از فردای آن روز بیماران مراجعه می کنند درحالیکه اینها فقط آزمایشهایی در مراحل حیوانی است. 

به گزارش ایرنا غلامرضا جاوید اسماعیلی مدیرکل تخصصی پزشکی جهاد دانشگاهی نیز در این نشست گفت: طرح سلول درمانی در حوزه معلولیت ها در حوزه کارآزمایی بالینی است و در آینده می توانیم در حوزه معلول درمانی کار کنیم البته نمی توانیم در این زمینه قول بدهیم.

وی با اشاره به فعالیت های جهاددانشگاهی در زمینه های ناباروری و سرطان پستان، افزود: در حوزه معلولیت های مادرزادی و اختلالات ژنتیکی، توانمندی خوبی در مراکز تخصصی جهاد دانشگاهی وجود دارد و می توانیم در حوزه تشکیل شبکه برای تشخیص زودرس بیماری ها اقدام کنیم. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.