روزانه ۴ و نیم میلیون تراکنش در پرونده الکترونیک سلامت انجام می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمیدرضا صفی خانی در حاشیه برگزاری نشست مشترک با معاونین ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید آنها از دستاوردهای نظام سلامت الکترونیک وزارت بهداشت که در رصدخانه سلامت برگزار شد، بیان کرد: پوشش پرونده الکترونیک سلامت برای تمامی آحاد جامعه پیش بینی شده است و ضرورت دارد که اطلاعات و رخدادهای مربوط به سلامتی تمامی شهروندان را در این پرونده تحت شمول قرار داده و در نظام سلامت الکترونیک تسهیل و به ثبت رسانیم.

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ادامه داد: در این راستا، با ستاد کل نیروهای مسلح جلسات متعدد کارشناسی را برگزار کرده و درصدد هستیم بستری فراهم شود تا اطلاعات مربوط به سلامتی کارکنان نیروهای مسلح نیز در این حیطه ثبت و به روزرسانی شود. ضمن اینکه سرویس هایی که در قالب پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شده است را به این قشر از جامعه نیز تسری دهیم.

وی با اشاره به جلسه ای که صبح امروز با حضور نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این جلسه سعی شد تا رایزنی هایی در جهت امکان سنجی برای توسعه و ارائه خدمات پرونده الکترونیک سلامت به شهروندانی که به نوعی با نیروهای مسلح در ارتباط هستند، انجام شود و خوشبختانه به نتایج مطلوبی نیز دست یافتیم که با استمرار جلسات کارسناسی در سطوح بالاتر به تفاهمنامه ای در این زمینه ختم خواهد شد، تا در آینده ای نزدیک، خدمات پرونده الکترونیک به این قشر از جامعه نیز ارائه شود.

صفی‌خانی درخصوص روند پیاده سازی پرونده الکترونیک سلامت در سطح کشور، اظهار کرد: پرونده الکترونیک سلامت مانند یک موجود زنده ای است که متولد شده و درحال توسعه و شکل گیری در سطح کشور است. درحال حاضر، پروژه های اصلی پرونده الکترونیک سلامت در سراسر کشور جاری شده است؛ در این راستا، نظام ارجاع و فرآیند ارجاع الکترونیک در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور پیاده سازی می شود، به طوریکه روزانه بیش از 4 و نیم میلیون تراکنش را در پرونده الکترونیک سلامت شاهد هستیم.

به گزارش وب‌دا رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: اقدام بعدی ما توسعه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در تمامی مراکز دولتی و دانشگاهی و بعداز آن در مراکز خصوصی است. امیداست که نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را به عنوان یکی از آخرین حلقه های شکل گیری پرونده الکترونیک سلامت، به مجموعه اقداماتی که در سطوح تخصصی و پایه انجام شده است، بیفزاییم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.