توقف توزیع متادون در داروخانه‌ها اقدامی مثبت بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون هاشمی توقف توزیع متادون در داروخانه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: متادون درمانی ابزار کمکی در اختیار پزشک و تیم درمان است که با استفاده از آن بیمار معتاد را به سمت توانمندسازی، ترک سوء مصرف و جامعه پذیری هدایت می کنند.

وی افزود: درمان سوء‌مصرف مواد مخدر تنها با دارو تحقق نمی‌یابد، بلکه بهانه‌ای برای کشاندن این بیماران به سمت مراکز ترک اعتیاد برای درمان است بنابراین بر این باورم که این زنجیره باید حفظ شود و توزیع متادون در داروخانه‌ها بدون مطالعه درست نیست و باید مبتنی بر مطالعات علمی و تجربی در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: درمان با دارو جزئی از پروسه پیچیده مداخله و درمان است، مراجعه مستقیم بیماران به داروخانه ها عوارض زیادی را در پی دارد و از سویی از چرخه مراقبت روانشناسی و حمایتی خارج می شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت هاشمی در پایان در مورد هولوگرام‌دار شدن متادون تا آخر مهر، گفت: به صورت جدی می‌طلبد سریع‌تر این مهم انجام و بازرسی، نظارت و دقت نظر بیشتری انجام شود تا داروی متادون نشت پیدا نکند البته هولوگرام دار شدن متادون اقدامی مناسب و موثر برای جلوگیری از نشت این دارو است.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.