طرح ایجاد شبکه آزمایشگاهی در کشور غیر کارشناسی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فرید کرمی در حاشیه بیست و یکمین همایش سالانه انجمن آسیب شناسی و طب آزمایشگاه در مرکز همایش های رازی تهران، با اشاره به طرح ایجاد شبکه آزمایشگاهی در کشور افزود: آزمایشگاه مرجع سلامت، دو سال چنین طرحی را پیشنهاد داده است. در حالی که تاسیس شبکه آزمایشگاهی در کشور، کارشناسی نشده است.

نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران ادامه داد: آنچه مسلم است اینکه در حال حاضر ما با کمبود آزمایشگاه پزشکی در کشور مواجه نیستیم، به طوری که 5200 آزمایشگاه دولتی و خصوصی در اقصی نقاط کشور مشغول ارائه خدمات آزمایشگاهی به مردم هستند.

وی افزود: ما معتقدیم طرح ایجاد شبکه آزمایشگاهی در کشور، غیر کارشناسی است و باعث بیکاری پرسنل آزمایشگاه ها خواهد شد. در عین حال، با اجرای این طرح، شاهد رانت خواری ویژه برای عده‌ای خواهیم بود. ما انتظار داریم این طرح با حضور نمایندگان جامعه آزمایشگاهیان کشور مورد کارشناسی قرار گیرد.

به گزارش مهر کرمی در پایان با اشاره به امضای آیین نامه ایجاد شبکه آزمایشگاهی در کشور توسط وزیر بهداشت گفت: واقعیت های این طرح به درستی به وزیر بهداشت منتقل نشده و درخواست جامعه آزمایشگاهیان کشور از وزیر، تعلیق این آیین نامه است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.