محاسبه هزینه تمام شده با تعرفه واقعی از استراتژی‌های سازمان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رضا ظفرقندی در بیست و یکمین همایش سالانه و چهارمین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه که امروز در سالن همایش های رازی آغاز به کار کرد ضمن تشکر و قدردانی از بزرگان این رشته بیان کرد: با توجه به این که آزمایشگاهها نقش مهمی در اقدامات پیشگیرانه و غربالگری دارند نیازمند استاندارد بالایی هستند تا خدمات با کیفیتی به بیماران ارائه شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: جامعه پزشکی کشور مدیون بزرگان رشته پاتولوژی است، در تمامی مراحل پزشکی از غربالگری تا تشخیص و درمان بیماری نیازمند رشته پاتولوژی هستیم زیرا نقش مهمی در اقدامات پیشگیرانه و غربالگری دارد.

وی افزود: جامعه پزشکی خدوم و ایثارگراست؛ رعایت استانداردهای بین المللی برای ارائه خدمات باکیفیت در آزمایشگاهها یکی ازدغدغه های جامعه پزشکی است زیرا اگر امکانات لازم  برای انجام انواع آزمایشات به موقع تامین نشود ، بیمار آسیب می بیند.

ظفرقندی محاسبه هزینه تمام شده با تعرفه های واقعی را یکی از استراتژی های سازمان نظام پزشکی عنوان کرد و گفت: همواره بر اقتصاد درمان تاکید کرده ایم و نگاه حاکم سود آوری نیست بلکه رعایت استانداردهای کنترل کیفی است، جامعه پزشکی خود را موظف و متعهد به رعایت اخلاق حرفه ای می داند، قسم یاد کرده ایم که استانداردهای پزشکی را برای مردم رعایت کنیم و برای تحقق این مهم جلوی همه می ایستیم .

رئیس کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: شان و اعتماد و سرمایه جامعه پزشکی بالاست زیرا به مردم خدمتی می کند که جایگزینی برای آن نیست و طبق گفته امام حسین (ع) نیاز مردم به ما بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما عطا فرموده و گرچه پزشکی شغل پر استرسی است اما نباید شما را ملول کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی وی در پایان اضافه کرد: با وزارت بهداشت مباحث مربوط به هزینه تمام شده خدمات را قبل از تخصیص بودجه برای سال آتی پیگیری می کنیم و از وزارت بهداشت خواستار این شدیم که قبل از ابلاغ هر نوع آیین نامه ای در حوزه های مختلف از جمله پاتولوژی با مسولان انجمن مربوطه هماهنگی و کارشناسی لازم انجام شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.