خرید دستگاه‌های رادیولوژی به سختی صورت می‌گیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، وحید کریمی با اشاره به مراکز رادیولوژی کشور اظهار کرد: متاسفانه وضعیت مراکز رادیولوژی و تصویر برداری در کشور به خاطر شرایط اقتصادی و دیگر مسائل خوب نیست و ما برای به روز رسانی دستگاه‌های تصویر برداری دچار مشکلاتی هستیم.به دلیل اعمال تحریم نقل و انتقال پول برای خرید دستگاه‌های رادیولوژی به سختی صورت می‌گیرد.
 
دبیر انجمن رادیولوژی ایران ادامه داد: تجهیزات رادیولوژی با ارز دولتی خریداری می‌شود، اما متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی با قیمت آزاد در بازار به فروش می‌رسد و همین مسئله باعث کاهش نقدینگی می‌شود و به دلیل مسائل مالی برخی از مراکز رادیولوژی تعطیل یا تجمیع خواهند شد.
 
وی افزود: به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان امکان انتقال پول جهت خرید تجهیزات رادیولوژی و ملزومات مصرفی مورد نیاز به شرکت فروشنده وجود ندارد و همین مسئله در خرید و به روز رسانی تجهیزات رادیولوژی ما را دچار مشکلاتی کرده است به طوری که برای تهیه برخی از لوازم تصویر برداری مجبور هستیم دستگاه را به قیمت بالاتر از فرد واسطه خریداری کنیم.

کریمی گفت: تجهیزات مورد نیاز در مراکز تصویر برداری و رادیولوژی تنها دستگاه‌های تصویر برداری نبوده بلکه لوازمی مانند فیلم‌های رادیولوژی نیز از جمله ملزومات مورد نیاز مراکز رادیولوژی و تصویر برداری است که باید همیشه در بازار کشور موجود باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان دبیر انجمن رادیولوژی ایران در پایان اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که مراکز تصویر برداری با آن رو به رو هستند موضوع تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی صندوق‌های بیمه‌گر است و همین موضوع باعث می‌شود تا مراکز تصویر برداری برای خرید تجهیزات لازم به دلیل کمبود نقدینگی دچار مشکلات عدیده‌ای شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.