پزشکان به دنبال تجویز داروهای گران‌قیمت نباشند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کوروش فرزین با اشاره به تجویز داروهای گران قیمت به وسیله پزشکان اظهار کرد: بر اساس قانون پزشکی و طبابت اگر بیماری با داروهای دسته اول درمان می‌شود و هیچگونه مشکل و عوارضی نسبت به داروهای این ردیف ندارد پزشکان باید از همین داروها استفاده کنند.

سرپرست معاونت بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ادامه داد: اگر پزشکی از داروهای گرانقیمت و پر هزینه برای درمان بیماری‌های ساده استفاده کند در صورت تعهد بیمه هزینه‌های آن به وسیله صندوق‌های بیمه گر پرداخت می‌شود ولو آنکه هزینه پرداخت دارو‌های تجویزی گرانتر از اقلام دارویی معمولی یا خط اول باشد.

وی افزود: اگر بیمار به وسیله داروهای ارزان قیمت درمان می‌شود پزشکان نباید به دنبال داروی گران تر و در دسته‌های دوم و سوم باشند مگر آنکه درمان بیماری‌ها با داروهای دسته خط اول و یا دوم جواب ندهد در چنین حالتی پزشکان برای درمان باید از داروهای گران‌تر استفاده کنند.

فرزین گفت: اگر داروی تجویز شده شرط تخصص داشته باشد و پزشکی که این دارو را در برای بیمار نوشته تخصص این حوزه را نداشته باشد, در این صورت این دارو از تعهد بیمه خارج می‌شود، داروهای ارزانتر و خط اول دسترسی‌ بیشتری برای عموم مردم دارد و بر اساس قانون پزشک باید ارزانترین درمان را انتخاب کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سرپرست معاونت بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در پایان اضافه کرد: بر اساس دستور العمل یکسری از داروها مانند اقلام دارویی شیمی درمانی پزشک مربوطه بر اساس سوابق بیمار و معاینه وی دارو تجویز می‌کند و صندوق‌های بیمه گر به دلیل نداشتن سابقه مریض و عدم دسترسی به پرونده الکترونیک سلامت اگر پزشک داروی خط سوم و گران را تجویز کند داروها را تحت پوشش خود قرار می‌‌دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.