۲۴۰ پروژه بیمارستانی درسطح کشور درحال ساخت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید کامل تقوی نژاد روز پنجشنبه در آئین افتتاح خوابگاه پسرانه پردیس ۳ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۶۰ درصد این پروژه‌ها از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال اجرا هستند و مابقی به وسیله سازمان مجری وابسته به وزارت راه و شهرسازی، شرکت مادر تخصصی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از ظرفیت خیرین درحال احداث هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت ادامه داد: سرعت بخشی در راه اندازی این پروژه‌ها در اولویت است و تلاش می‌شود با اعتبارات تخصیصی امسال ۸۰ پروژه بیمارستانی به بهره برداری برسد، براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان دولت تدبیر و امید ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های موجود اضافه خواهد شد.

وی در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی افزود: اعتقاد داریم دولت باید مشارکت بیشتری در بحث خوابگاه‌ها داشته باشد گرچه برای بحث اعتباراتی که از بانک‌ها دریافت می‌شود دولت یارانه‌هایی اختصاص داده است اما این اعتبارات کافی نیست و همچنین دولت نباید خوابگاه را بعنوان بخش رفاهی تلقی کند، خوابگاه‌ها پروژه‌های بسیار ضروری در دانشگاه ها هستند و تلاش می‌شود با اصلاح قانون برنامه در سال ۹۹ به مجلس اعلام شود خوابگاه دانشجویی جزو ضروریات آموزش کشوراست.

تقوی نژاد در خصوص خوابگاه پسرانه پردیس ۳ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این خوابگاه با تهاتر دارایی‌های دانشگاه ساخته شده است و یکی از کارهایی که ما وظیفه داریم انجام دهیم مولد سازی دارایی‌هایمان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: ارتقای سطح سلامت، کم کردن هزینه‌هایی که از جیب مردم پرداخت می‌شود، عدالت اجتماعی و توزیع امکانات در سراسر کشور به خصوص در مناطقی که کمتر مورد توجه قرار گرفته جزو اولویت‌های این وزارتخانه است، طرح تحول سلامت با ایجاد اصلاحاتی در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.

وی اظهار کرد: تقدم بخش بهداشت بر درمان مهمترین اصلاح انجام شده در طرح تحول سلامت است و پروژه‌هایی در این خصوص تعریف شده از جمله اجرای طرح فشار خون یک مورد از آن است که دستاوردهای خوبی نیز به‌دنبال داشت، تنظیم سیاست‌های جمعیتی و دیابت جزو موارد دیگر است که در طرح تحول سلامت دیده شده و باید اجرا شود، حدود ۱۳ هزار میلیاد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر طلب داریم و بیشترین مبلغ این مطالبات مربوط به سازمان تامین اجتماعی است.

تقوی‌نژاد ادامه داد: براساس توافق انجام شده با سازمان تامین اجتماعی قرار است بخش عمده مطالبات دانشگاه‌ها از محل این سازمان پرداخت شود به این نحو که تا پایان هفته آینده مطالبات سال ۱۳۹۸ تسویه می‌شود و  تلاش می‌شود۶ ماه از مطالبات باقی‌مانده مربوط به سال ۹۷ نیز وصول شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: مهمترین نکته‌ای که سازمان تامین اجماعی توافق کرده با پی‌گیری و تاکید رئیس‌جمهوری، وزیر بهداشت، درمان از مهرماه ۶۰ درصد از صورت حسابی که دانشگاه‌ها به سازمان تامین اجتماعی ارسال می کنند تا ۱۵ روز بعد از آن و۴۰ درصد مابقی در مدت سه ماه پس از بررسی اسناد پرداخت شود به این وسیله نظم مشخصی در روند پرداخت مطالبات به وجود می‌آید.

وی در خصوص مطالبات دانشگاه‌ها از بیمه سلامت گفت: اعتبارات آن در قانون بودجه ۹۸ پیش بینی شده و امید می‌رود شرایط مالی دولت اجازه دهد این اعتبارات به موقع پرداخت شود.

تقوی نژاد ادامه داد: دراستان بوشهر۳۴پروژه‌ بهداشتی و بیمارستانی در دست احداث است که تلاش می‌شود با کمک استان از این تعداد ۱۶ پروژه درسال‌جاری بهره‌برداری شود، تکمیل اورژانس هسته‌ای بوشهر از قابلیت خوب و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش می‌شود هرچه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی بوشهر هم فاز نخست آن با کمک استان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و برای تکمیل آن هم تدابیری اندیشیده می‌شود.

به گزارش ایرنا معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی برای تکمیل پروژه‌ها علاوه براعتبارات عمرانی از سایر قابلیت‌ها استفاده می‌کند، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ایجاد دی کلینیک ویژه موافق است و با ساخت آن این مراکز در مرکز استان به سه مرکز ارتقا می‌یابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.