اضافه‌کردن تخت‌های بیمارستانی باید براساس سطح‌بندی انجام شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا قربانی با اشاره به خالی بودن تخت‌های بیمارستان در بخش خصوصی اظهار کرد: بیمارستان‌های خصوصی مجوز خود را از وزارت بهداشت و بخش‌های حاکمیتی دریافت می‌کنند و این کار بر اساس نیاز‌های هر منطقه سطح بندی و مراکز درمانی خصوصی راه اندازی می‌شود.
 
 نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ضریب بالای اشغال تخت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی درست نیست، زیرا مراکز درمانی بخش خصوصی معمولا در مناطق برخوردار و مراکز استان‌ها تاسیس شده است. افراد توانمند از نظر مالی و دارای بیمه‌های تکمیلی جهت درمان به این مراکز مراجعه می‌کنند.

وی افزود: بدیهی است که افراد فاقد بیمه‌های تکمیلی و کم بضاعت نمی‌توانند در مراکز درمانی بخش خصوصی بستری شوند به همین دلیل بیمارستان‌های دولتی راه اندازی شده است، بعد از طرح تحول نظام سلامت در حدود ۲۵ هزار تخت بیمارستانی افزوده شده است، اما متاسفانه کشورمان از نظر استاندارد تعداد تخت‌ها تا استاندارد بین المللی فاصله دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان قربانی در پایان گفت: اضافه کردن تخت‌های بیمارستانی باید بر اساس سطح بندی انجام شود و مطابق دستورالعمل‌های ابلاغ افزایش تخت باید در مناطق مورد نیاز و محروم اضافه شود، تخت‌های بیمارستانی باید با هدف محرومیت زدایی انجام شود و این کار بر اساس سطح بندی ابلاغی وزارت بهداشت انجام بگیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.