حضور صنعت داروسازی ایران در عرصه‌های بین المللی پررنگ است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه ساز در اختتامیه پنجمین نمایشگاه ایران فارما و صنایع وابسته و چهارمین نمایشگاه کتاب‌های علوم پزشکی و دارویی که در مصلی امام خمینی برگزار شد، با بیان اینکه ایران فارما یک رویداد فرهنگی، علمی و تجاری اظهار کرد: امسال در شرایط تحریم رونق تولید به خط نبرد جنگ اقتصادی تبدیل شده است و امروز نخبگان و صنعتگران و سیاستگذاران به این جمع بندی رسیده اند که باید اهمیت رونق تولید را درک کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: حضور صنعت داروسازی ایران در عرصه‌های بین المللی در شرایط تحریم نشان می‌دهد حرکات دشمن برای نشان دادن ایران به عنوان یک کشور منزوی که در تامین داروی مردم دچار چالش شده است نقش بر آب شد و امروز انسجام در نظام دارویی را شاهد هستیم.

وی افزود: بازار دارویی ایران به عنوان یک فرصت مغتنمی در آسیا جنوب غربی و شما آفریقا و خاورمیانه شناخته شد و در صادرات مطرح بوده و همه اینها نتیجه تلاش دست اندرکاران صنعت دارو است و بر خود می‌بالم و به داروساز بودنم افتخار می‌کنم و از همه دست اندرکاران صنعت داروسازی تشکر می‌کنیم.

شانه‌ساز با اشاره به قاچاق معکوس داروی ایرانی گفت: امروز توجه به رونق تولید هر روز پر رنگ‌تر و درخشان تر می‌شود. داروی ما در شرایطی که دشمنان ما بسیج شده‌اند تا ما به زمین بخوریم در کشور‌های همسایه مصرف می‌شود و پزشکان کشور‌های همسایه داروی ایرانی را تجویز می‌کنند و بیماران در صورتی که داروی ایرانی به دستشان نرسد از داروی قاچاق استفاده می‌کنند. ما باید به صورت رسمی دارو‌های ایرانی را صادر کنیم قاچاق معکوس از مبادی غیرقانونی متاسفانه وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس سازمان غذا و دارو در پایان اضافه کرد: امروز حتی برخی واردکنندگان به تولیدکننده تبدیل شده اند و این نتیجه تلاش پیشکسوتان و محققان داروساز است؛ از طرفی در داروسازی به حدی رسیده‌ایم که جوانان محقق داروسازی مسئو‌لان رگولاتوری را دنبال خود می‌کشاند. داروسازان جوان ما مولکول‌های پیچیده‌ای را تولید کرده‌اند، مولکول‌هایی که روزی فکرش هم در باور و ذهنیت‌ها نمیگنجید که در سطح کشور ایران تولید شود و به ما فشار وارد می‌کنند که دارو وارد فهرست دارویی کشور شود، اما با به عنوان رگولاتور باید منفعت بیمه‌ها و مردم را هم در نظر بگیریم و این نشان از توانمندی صنعت داروسازی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.