امکان آموزش عمومی و تخصصی دانشجویان در بخش‌های عمومی بیمارستان‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، باقر لاریجانی درحاشیه بازدید از بیمارستان آموزشی درمانی امین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر ضرورت آموزش دانشجویان علوم پزشکی در عرصه های واقعی ارائه خدمات تاکید کرد و گفت: دانشجویان باید در این آموزش ها ضمن آشنایی با چالش های واقعی سلامت در جامعه، مهارت لازم را نیز کسب نمایند. در واقع یکی از اهداف مهمی که در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دنبال می شود توانمندسازی دانشجو برای پاسخگویی به نیازهای واقعی سلامت جامعه است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: ضروری است تا برنامه ریزی لازم جهت انجام آموزشهای صحیح و لازم برای دانشجویان عمومی و تخصصی در عرصه های آموزشی و بر بالین بیمار صورت پذیرد. در این راستا شرایط برای آموزش دانشجویان دوره های عمومی و همچنین ارائه بخشی از آموزش دانشجویان دوره‌های تخصصی در برخی رشته‌ها نظیر زنان و کودکان در بخش های عمومی بیمارستان‌ها فراهم شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت حقوق بیمار در مراکز آموزشی درمانی افزود: باید به نحوی برنامه ریزی شود تا ضمن ارایه بهترین آموزش‌ها به دانشجویان بهترین و سریعترین خدمات هم به بیماران مراجعه کننده ارائه شود، آموزش ها باید به نحوی باشد که دانش آموخته رشته های گروه پزشکی پس از اتمام تحصیل تسلط و مهارت های کافی در درمان بیماران به بهترین نحو ممکن را داشته باشد.

به گزارش ایسنا لاریجانی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر حاذق ترین اساتید علوم پزشکی در بیمارستان‌های آموزشی کشور در حال ارائه خدمات آموزشی و هم چنین درمانی هستند، جا دارد از تلاش‌های اساتید در عرصه‌های آموزشی و همچنین ارائه خدمات به بیماران تشکر و قدردانی شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.