خانواده شهدا جایی را برای کسی تنگ نکرده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی درنامه‌ای خطاب به باقر لاریجانی خواستار افزایش ظرفیت موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی شد.

در این نامه وزیر بهداشت آمده است:

جناب آقای دکتر لاریجانی 
معاون محترم آموزشی
 
سلام علیکم
           در روزهای اخیر که متاسفانه گرفتار بیماری سخت و نهایتا" مصیبت از دست دادن مادر بودم، مواجه شدم با گلایه و شکوائیه­‌های جمع کثیری از جوانان نخبه کشور که در آزمون­‌های تحصیلات تکمیلی علی‌رغم کسب رتبه­‌های ممتاز رد شده بودند، گرچه فرصت کافی برای نگارش نامه نبود مع‌­الوصف شفاها" به اطلاع جنابعالی رساندم .
متاسفانه تعداد قابل توجهی از ­این عزیزان متعلق به خانواده‌­های تنگدستی هستند که بدون استفاده از کلاس­‌های پرهزینه آنچنانی با تکیه بر هوش و استعداد ذاتی و با تلاش بی وقفه شبانه­‌روزی به رتبه­‌های برتر دست یافته بودند .
آنچه موجب نگرانیست علاوه بر سرخوردگی و یاس این عزیزان از ادامه تحصیل در رقابتی عادلانه و برابر در کشور و قصد کوچ به بیرون از مرزها و شاید افسردگی و فرار به انزوای درون خویش­، آن است که فکر می‌­کنند با فاصله ­ای قابل توجه و با حمایت قانون جایشان را به سهمیه خانواده معظم شهدا و ایثارگران داده اند.
برای اینجانب شکل­‌گیری هرگونه نگاه خارج از منزلت عزیزانی­ که خود و خانواده­‌هایشان از جان و چشم و دست و پا برای حفظ عزت و سرافرازی و دفاع از مرزهای این سرزمین گذشته‌­اند و یقینا" تمام نسل­­های امروز و فردای این سرزمین مدیون­ جان­فشانی­های این بزرگوارانند، بسیار ناگوار­ست. همانگونه که سرخوردگی جوانان نخبه و دل­بسته وطن که به عشق ادامه تحصبل و مبدل­ شدن به سرمایه­‌های ارزشمند انسانی در راستای خودکفایی ملی شبانه ­روز تلاش کرده اند .
لذا ضروریست به نحو مقتضی و در اسرع وقت به­ گونه­ای عمل شود که معادل سهمیه منظور شده با نظارت دقیق و رعایت­ اولویت رتبه­‌های برتر، از میان نخبگانی که در شرکت­‌کنندگان آزاد وجود دارند به ظرفیت­‌های موجود دانشگاه­‌های علوم پزشکی اضافه گردد.
این­ اقدام خداپسندانه گرچه سخت و مقداری زمان بر­ است مع‌­الوصف پاسخی منصفانه خواهد بود به جوانان رشید، نخبه و پرتلاش کشور­ که صدایشان را شنیدیم و برای رشد، اعتلا ، ماندگاری و خدمتشان در این سرزمین از هر کوششی دریغ نورزیدیم و از سوی دیگر از حریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران که همواره مدیون رشادت­‌های آنانیم پاسداری نمودیم تا دیگران بدانند این عزیزان جای را بر کسی تنگ نکرده‌­اند­. ضروریست با رایزنی‌­های مستمر در راستای اصلاح قوانین و مقررات مربوطه جهت رفع شبهات و حفظ کیفیت آموزش عالی بخصوص آموزش علوم پزشکی که تاثیر مستقیم بر حیات و سلامت مردم دارد برای سال‌های آتی بکوشیم .
بی­ تردید­ استمرار وضع موجود علاوه ­بر گسست­‌های اجتماعی تاثیرات نامطلوبی بر کیفیت و مهارت‌ دانش­‌آموختگان علوم پزشکی کشور خواهد گذاشت که در آینده تاوانش را مردم نیازمند خدمات پزشکی خواهند پرداخت .

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.