حادثه بیمارستان شهریار از سوی پزشکی قانونی، نظام پزشکی و نیروی انتظامی بررسی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، نادر توکلی در خصوص قصور صورت گرفته در بیمارستان نور شهرستان شهریار که از بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه است، گفت: از آنجایی که دست نوزادان کوچک است، زمانی که عمل رگ‌گیری برای نوزاد انجام می‌شود، آتل زیر دست نوزاد نصب می‌کنند و پس از طی شدن فرآیند خون‌گیری از نوزاد این آتل از دست او جدا می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: آتل مذکور با چسب به دست نوزاد وصل می‌شود،‌ پس از اتمام عمل رگ‌گیری این آتل توسط قیچی از دست نوزاد جدا می‌شود که متاسفانه روز گذشته به دلیل سهل‌انگاری پرستار بخش، به انتهای آخرین بند انگشت کوچک دست نوزاد آسیب وارد می‌شود. نوک انگشت فاصله چند میلی‌متری انتهای انگشت است که فاقد استخوان بوده و دارای بافت نرم است و نمی‌توان آن را به استخوان وصل کرد.

وی در خصوص انجام عمل ترمیمی برای انگشت دست نوزاد، گفت: مدتی بعد از وقوع این اتفاق، پس از کنترل خون‌ریزی، عمل ترمیمی بر روی دست نوزاد صورت گرفت. با توجه به اینکه آسیب وارد شده به استخوان دست نبوده است، این نوزاد در بزرگسالی دچار مشکلات حرکتی نخواهد شد، اما، امکان تفاوت انگشت کوچک از نظر ظاهری با سایر قسمت‌های دست وجود خواهد داشت.

توکلی گفت: حادثه روز گذشته قصور پزشکی بوده است، این دست تخلفات که به صورت ناخواسته اتفاق می‌افتد باید به دانشگاه گزارش شود. اتفاقات این چنینی به دو صورت وقایع ناخواسته و تخلف یا قصور پزشکی رسیدگی می‌شود که اگر باعث ایجاد عارضه شده باشد به عنوان قصور پزشکی شناخته می‌شود. روز گذشته علاوه‌ بر قصور پرستار، در ارائه گزارش به موقع واقعه از سوی بیمارستان به ما نیز سهل‌انگاری صورت گرفته بود و بیمارستان اقدام به ارائه گزارش به نظام‌پزشکی شهرستان شهریار کرده بود که به این موضوع نیز رسیدگی شد.

به گزارش ایسنا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان اضافه کرد: خطای صورت گرفته از سوی پرستار عمدی نبوده، این تخلفات به جز از منظر دانشگاه، از سوی نظام‌پزشکی و پزشکی قانونی قابل بررسی و رسیدگی است. همچنین بخشی از رسیدگی به پرونده کار نیروی انتظامی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.