اصلاح ساختار صنعت دارو تاب‌آوری ما را در شرایط سخت تحریم افزایش می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد نعیم امینی فرد با اشاره به ضرورت توجه به بازارهای منطقه‌ای و جهانی برای توسعه صادرات دارو است، گفت: کمتر کشوری را می‌توانیم در خاورمیانه پیدا کنیم که زیر ساخت‌های تولید دارو در حد ایران داشته باشد. پیش‌بینی ما این است که حداقل 400 میلیون نفر را همراه با بازار 80 میلیونی ایران تحت پوشش قرار دهیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به چالش‌های اساسی پیش رو برای صنعت تولید دارو گفت: مهمترین چالش ایران ماهیت بنگاه‌هایی است که در امر تولید مشارکت داشته و معمولاً ساختاری قدیمی و خصولتی دارند و با الزامات حضور فعال و موفق در حوزه‌های بین المللی آشنا کافی ندارند.

وی ضعف‌های تبلیغاتی و بسته‌بندی محصولات دارویی را چالش ثانویه صنعت دارویی کشور دانست و افزود: هدف گیری نامناسب سیستم و عدم توجه به سلیقه مشتری مشکلات ساختاری است. مشکل اساسی داروهای تولید داخل این است که پس از تولید به دلیل ضعف در بسته بندی، از جذابیت کافی برای مشتری برخوردار نیستند.

امینی‌فرد در رابطه با تلاش و اقدامات کمیسیون بهداشت برای اصلاح برخی از ساختارها و بهبود زیرساخت‌های صنعت داروسازی کشور تصریح کرد: صحبت‌های زیادی در این رابطه  انجام شده است اما بنده تاکنون تغییر و اصلاحی مشاهده نکرده‌ام، موضوع مذکور در سطح کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به صورت جدی مطرح شده است اما به دلیل تلاش برای کنترل برخی از مشکلات از اصلاح ساختار غافل ماندیم. در حالی که همین اصلاح ساختار می‌توانست به ما کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: اصلاح ساختار ، تاب‌آوری ما را در شرایط سخت تحریم افزایش می‌دهد، ضمن اینکه بازار 80 میلیونی با بازار 400 میلیونی تفاوت بسیار زیادی داشته و قیمت تمام شده محصولات نیز کمتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: مزیت‌های صادراتی برخی از اقلام دارویی به روسیه، الجزایر و ترکیه نشان می‌دهد که از توانایی‌های تکنیکی و حرکت در مرزهای دانش برای تولید به میزان قابل توجهی برخوردار هستیم. بنابراین معتقدم اشکال اساسی حوزه دارو ساختار مدیریت و اقتصاد بنگاه‌های دارویی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.