بهتر بود در برخی نقاط به جای بیمارستان مراکز شبانه‌روزی ایجاد می‌شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی در سومین  کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات پزشکی اظهار داشت: ۱۰۰۲ بیمارستان در کشور داریم، ۶۲۴ بیمارستان دولتی در کشور داریم که ۶۲درصد بیمارستان‌های کشور را شامل می شود، ۴۵درصد بیمارستان‌ها زیر صد تخت و ۸۰ بیمارستان زیر ۶۰ تخت داریم.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: درخصوص ساخت بیمارستان‌ها در کشور بهتر بود در برخی نقاط به جای بیمارستان مراکز شبانه روزی ایجاد می شد؛ ضمن اینکه متوسط اقامت در بیمارستان‌های کوچک پایین است، سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی در بیمارستان‌های کوچک بوده است، ۴۰۰ بیمارستان در کشور داریم که زیر ۱۰۰ تخت هستند.

وی با اشاره به سطر بندی تخت‌های بیمارستانی افزود: بر اساس این، برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت بیمارستان محلی در نظر گرفته‌ایم که با توجه به اینکه  ۹۰ درصد خدمات به مردم به صورت سرپایی و ۱۰درصد به صورت بستری است.

جان بابایی تاکید کرد: باید با توجه به شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور بیمارستان ایجاد کنیم، در برخی از شهرها به ازای هر یک نفر ۵ میلیون تومان سرمایه‌گذاری در بیمارستان ها صورت گرفته است؛ ضمن اینکه بیمارستانهای کوچک در بخش دولتی ضررده و در بخش خصوصی سودده هستند.

معاون وزیر بهداشت در حاشیه کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع در جمع خبرنگاران درباره کمبود بیمارستان در کشور اظهار داشت: ۱۴۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور فعال است که صد هزار تخت مربوط به دانشگاه‌ها و ۴۰ هزار تخت مربوط به بخش خصوصی و عمومی غیر دولتی است.

وی اظهار کرد: در برخی استان‌ها به ازای هر هزار نفر۳ تخت بیمارستانی و در برخی شهرها نیز کمتر از یک تخت بیمارستانی وجود دارد؛ ضمن اینکه در جنوب تهران برخی شهرها مانند قدس و ملارد بیمارستان ندارند و در برخی شهرها نیز در حال ساخت بیمارستان هستیم، تا پایان سال جاری ۴۰ بیمارستان در کشور افتتاح می‌شود.

جان بابایی در خصوص ارائه برخی خدمات به صورت اختصاصی در تهران گفت: برخی خدمات لازم است در بیمارستان‌های بزرگ انجام شده و روی آن سرمایه گذاری شود؛ مانند پیوند مغز, کبد و قلب که این موضوع در همه جای دنیا وجود دارد و در شهرهای بزرگ به دلیل خدمات خاصی است که حتماً باید در آن شهرها اتفاق افتاد.

به گزارش فارس معاون درمان وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: متاسفانه برخی از مردم در تهران خدمات می گیرند در حالی که می‌توانند در همان شهر خود خدمات را دریافت کنند، حدود ۴۰درصد میزان مراجعه به برخی بیمارستان‌ها در تهران مربوط به بیماران شهرستانی است، تصور مردم  این است که در شهرهای بزرگ خدمات بهتری دریافت می کنند؛ در حالی که واقعیت این است که در خدمات عمومی با زیرساخت های ایجاد شده ،مردم می‌توانند در شهرهای خود خدمات لازم را دریافت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.