در برخی مناطق کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت تنها ۷ دهم تخت بیمارستانی داریم
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری در مراسم سومین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: شعار سومین کنگره بین‌المللی ساخت بیمارستان و تجهیزات پزشکی در زمینه ایجاد عزم ملی برای هماهنگی نهاد‌های ذی ربط و افزایش میزان مشارکت‌های مردمی و خیرین در ساخت بیمارستان است و طرح‌های نوآورانه در زمینه راه اندازی بیمارستان‌های ایمن یکی از اهداف مجمع خیرین سلامت است.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور تأمین منابع مورد نیاز یکی از موضوعات مهم حوزه سلامت محسوب می‌شود که استفاده از ظرفیت‌های خیرین در نظام سلامت می‌تواند مشکل مسائل مالی را در حوزه بهداشت و درمان برطرف کند، یکی از وظایف ما این است که راه حل‌های تأثیر سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت و افزایش بهره‌وری را به گونه‌ای اجرا کنیم تا افراد بیشتری تشویق به سرمایه گذاری در حوزه سلامت شوند.
 
وی افزود: در حال حاضر مجمع خیرین سلامت بیش از ۷۱ هزار میلیارد ریال در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و امروزه بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ واحد بهداشتی درمانی با هماهنگی وزارت بهداشت در مناطق مختلف کشور به وسیله خیرین راه اندازی و تجهیز شده است، افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه پیشگیری و پژوهش یکی از سیاست‌های مجمع خیرین است، ما قصد داریم افراد خیر به سمت ساخت بیمارستان و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی بروند.
 
شهریاری گفت: یکی از اهداف مجمع خیرین سلامت تشکیل کارگروه‌های مختلف تخصصی در زمینه تبیین و توسعه مشارکت‌ها است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی بهتری انجام شود، امیدواریم نتایج این کنگره در ارتقای سلامت نقش پررنگی را ایفا کند و باعث افزایش امید به زندگی در کشورمان شود.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در برخی از مناطق کشور به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت تنها ۷ دهم تخت بیمارستانی داریم که باید برای اصلاح این موضوع هر چه سریع‌تر برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود، متأسفانه امروزه در برخی از شهرهای کوچک بیمارستان‌های حاکمیتی ۵۰ تختخوابی ساخته شده‌اند که نیروی متخصص در این مراکز درمانی حضور ندارند.
 
وی اظهار کرد: در سال‌های اولیه راه اندازی بیمارستان‌های کوچک ۵۰ تختخوابی پزشکان مشغول ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بیماران و مراجعه کنندگان بوده‌اند، اما در همان بیمارستان ماندگار نشده‌اند، بر اساس قانون آموزشی که در سال ۹۲ در مجلس به تصویب رسید ۳۰ درصد از سهمیه نیرو‌های متخصص جهت پذیرش افراد بومی هر منطقه قرار گرفته است و فارغ‌التحصیلان تا پایان گذراندن مدت زمان تعهدشان حق جابجایی و فعالیت در بیمارستان دیگری ندارند، مدارک این افراد پس از پایان دوران تعهد داده می‌شود. خوشبختانه از سال آینده این افراد فارغ التحصیل می‌شوند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شهریاری در پایان اضافه کرد: به دلیل کمبود منابع مالی دولت برخی از بیمارستان‌ها ساخته شده است، اما تجهیزات پزشکی و سایر زیرساخت‌های لازم در آن مراکز درمانی فراهم نشده است به همین دلیل با اینکه متخصص برای این بیمارستان‌ها جذب شده است، اما به دلیل نبود تجهیزات پزشک و بیمار به شهر‌های بزرگ مراجعه می‌کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.