۸۹ درصد جامعه پزشکی اظهارنامه مالیاتی می‌دهند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سروش احمدی از حواشی ایجاد شده در موضوع استفاده از کارتخوان در مطب ها و...، اظهار داشت: در مورد آزمایشگاه ها، به صراحت می توان ادعا کرد که پوشش صد درصدی کارتخوان وجود دارد، چون بدون کارتخوان نمی توانند کار کنند.

عضو انجمن آسیب شناسی ایران با طرح این سئوال که آیا تا به حال شده که وارد آزمایشگاه یا داروخانه ای شده باشید که کارتخوان نداشته باشد، افزود: شاید کارتخوان در مطب هایی نباشد که پزشکان پا به سن گذاشته هستند و در روز کمتر از تعداد انگشتان دو دست بیمار دارند و دیگر حوصله ای برای تهیه کارتخوان ندارند.

وی با اشاره به موضوع محاسبه مالیات پزشکان افزود: در رشته آزمایشگاهی، تقریبا تمامی آزمایشگاه ها با بیمه ها قرارداد دارند و محاسبه مالیات به این صورت است که آنچه را از بیمه ها گرفته ایم، می بریم و این مدارک توسط بیمه ها به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود. وقتی آن قسمتی که بیمه داده را داریم، می توان آن قسمتی هم که ما پرداخت کرده ایم، محاسبه کنند و این هیچ ربطی به کارتخوان ندارد.

احمدی با گلایه از موجی که بابت فرار مالیاتی و ارتباط آن با کارتخوان به راه افتاده است گفت: این دو اصلا به هم ربطی ندارند و محاسبه مالیاتی بر اساس پرداختی ها و دریافتی ها از بیمه ها و مستندات آن در سازمان امور مالیاتی، صورت می گیرد، کارتخوان لازم است و همه باید داشته باشند، متاسفانه در رسانه ملی، اطلاعات غلط به مردم دادند. 

این پاتولوژیست تصریح کرد: استفاده از کارتخوان آموزش نمی خواهد، منظور از آموزش این نبود که پزشکان بلد نیستند از کارتخوان استفاده کنند. بلکه با توجه به اینکه دستگاه کارتخوان می بایست به سامانه امور مالیاتی متصل شود و این فرایند نیاز به انجام کارهایی دارد، موضوع آموزش کارتخوان مطرح شد. وگرنه همه بلدند از کارتخوان استفاده کنند، اما، رسانه ملی به گونه ای موج ایجاد کرد که باعث دلخوری جامعه پزشکی گردید. 

وی افزود: قطعا توهین را کسی بر نمی تابد و جامعه پزشکی هم از این قاعده مستثنی نیستند. اما، چرا باید چنین موجی در صدا و سیما به راه بیافتد و باعث دلخوری جامعه پزشکی شود. ضمن اینکه وقتی قرار است قانون اجرا شود، باید برای همه باشد. نه اینکه در اجرای قانون، تبعیض قائل شویم و انتظار داشته باشیم قانونی به خوبی اجرا شود.

احمدی با عنوان این مطلب که ۸۹ درصد جامعه پزشکی بر اساس گزارش مسئولان سازمان امور مالیاتی، سال هاست که اظهارنامه مالیاتی می دهند گفت: اظهارنامه جزو قوانین است و اگر ندهیم، مطب یا آزمایشگاه من را می بندند، وقتی می گوییم که ۸۹ درصد جامعه پزشکی اظهارنامه مالیاتی می دهند، چرا از واژه فرار مالیاتی برای همه پزشکان استفاده می کنیم. البته این موضوع را قبول دارم که شاید قانون به خوبی اجرا نشده باشد و این فقط شامل حرفه پزشکی نمی شود.

عضو انجمن آسیب شناسی ایران ادامه داد: جامعه پزشکی از توهین دلخور است، وگرنه کسی از اجرای قانون ناراحت نمی شود. نباید اتهام فرار مالیاتی بزنیم، بلکه باید رسیدگی با دقت انجام شود.بدترین ما، معروف ترین ما هستند و چون مردم از پزشکان انتظار بیشتری دارند، زود ناراحت می شوند. اما، نباید این انتظار، همراه با توهین و بی احترامی باشد. 

به گزارش مهر وی در پایان اضافه کرد: کدام پزشکان تمایلی برای استفاده از کارتخوان ندارند، حتما در جامعه پزشکی هم فرد متخلف وجود دارد، اما شامل بدنه نمی شود. طبق آنچه آمارها می گوید، ۵ درصد پزشکان هستند که از درآمد بالایی برخوردارند. این تعداد از پزشکان به دلیل معروف بودن، درآمد نجومی غیر عادی دارند که باید به همان شکل مالیات را از آنها گرفت. این پزشکان، کسانی هستند که باید ۶ ماه در نوبت ویزیت آنها بمانید و حاضر می شویم برای جراحی که انجام می دهند، ۵۰۰ میلیون هم بدهیم. در حالی که این تعداد اندک، نمی تواند شامل بدنه جامعه پزشکی باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.