ایران نیازمند ۲ هزار متخصص طب سالمندی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالرضا عزیزی در همایش روز جهانی سالمندان در شیروان، اظهار داشت: با توجه به این روند پیری جمعیت، پیش بینی می‌شود جمعیت سالمند ایران تا سال ۱۴۰۰ به ۱۰ درصد، سال ۱۴۲۵ به ۲۲ درصد و تا سال ۱۴۳۰ به بالای ۳۰ درصد، معادل ۲۷ میلیون نفر برسد، یعنی از هر سه نفر جمعیت کشور، یک نفر سالمند باشد.   

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس علاوه بر مشکلات دارو، درمان و هزینه ها، یکی از مشکلات مبتلابه قشر سالمند را "تنها ماندن" عنوان کرد و ادامه داد: این امر باعث آسیب روحی و روانی به آنان شده و موجب افسردگی آنان می شود، کمبود متخصص طب سالمندی نیز از دیگر مشکلات این قشر به شمار می‌رود، هم اینک به بیش از ۲ هزار متخصص طب سالمندی در ایران نیاز است.

وی افزود: نیاز است مشکلات سالمندان، پیش از درگیری با عوارض آن پیش بینی و چاره جویی شود چرا که پیشگیری بهتر از درمان است و با توجه به اینکه نگهداری از سالمندان روز به روز سخت تر می شود، باید به جامعه در این خصوص آموزش های لازم داده شود.

به گزارش ایرنا عزیزی در پایان با اشاره به تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان در خانه ملت، گفت: البته به اندازه ای که تورم بالا رفته، حقوق بازنشستگان افزایش پیدا نکرده است که امسال برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، ۱۲۰ هزار میلیارد ریال و سال آینده نیز ۱۵۰ هزار میلیارد ریال لازم است.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.