۶۳ هزار نمونه سلول بنیادی در بانک سلول‌های بنیادی کشور وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مهدی شادنوش اظهار کرد: باید فرهنگ‌سازی خوبی در زمینه اهدای سلول‌های بنیادی در کشور انجام شود و توجه داشت که هر نفر می‌تواند تنها به یک نفر سلول‌های بنیادی اهدا بکند.

 رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های خاص وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ۶۳ هزار نمونه سلول بنیادی در بانک سلول‌های بنیادی کشورمان جمع‌آوری شده است و طی یک سال آینده قرار است تعداد این نمونه‌ها به ۱۵۰ هزار سلول بنیادی برسد و باید سعی کنیم تا نمونه های بانک سلول‌های بنیادی را جهت رفع نیاز بیماران افزایش دهیم.

وی افزود: امروزه به ازاء هر ۱ میلیون نفر تنها ۲ نفر وجود دارند که سلول‌های آن‌ها با یکدیگر تطابق داشته باشد و به همین دلیل برای رفع نیاز بیماران باید تعداد نمونه‌های بانک سلول‌های بنیادی را کشور افزایش دهیم و بتوانیم خدمات بیشتر در سطح کیفی بالاتری به مردم ارائه دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان شادنوش در پایان گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون سراسر کشور با اهداء ۲ و نیم سی‌سی از خون خود در افزایش تعداد نمونه‌های بانک سلول‌های بنیادی مشارکت داشته باشند، همچنین این امکان وجود دارد که بزاق دهان دریافت شود و از روی ان سازگاری نمونه ای بیماران و فرد اهداکننده را بررسی کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.