جزئیات تفام‌نامه وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید کامل تقوی نژاد با قدردانی از تلاش های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین همکاری بسیار خوب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین همراهی رییس سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: این تفاهم نامه نقطه عطفی در همکاری های بین بخشی و آغازی برای رفع مشکلات حوزه درمان خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی مکلف شدند همکاری و دقت لازم در اجرای این تفاهم نامه را داشته باشند، این تفاهم نامه در راستای تعیین تکلیف مطالبات معوق مراکز درمانی تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سازمان تامین اجتماعی، به روز رسانی صورت حساب ها، پیگیری و تحقق هم زمان نظام ارجاع، پرونده الکترونیک و کاهش هزینه های غیر ضروری درمان، منعقد شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در اجرای بندهای (الف) و (ج) ماده 74 قانون برنامه ششم توسعه، در برنامه زمانی مشخص و مورد توافق که ظرف مدت سه هفته تدوین و سپس به تصویب شورای عالی بیمه می رسد، نسبت به پیاده سازی کامل نظام ارجاع و خرید راهبردی خدمات درمانی توسط سازمان تامین اجتماعی اقدام می شود.

تقوی‌نژاد گفت: در استان هایی که بر اساس برنامه زمان بندی تعیینی، نظام ارجاع و پزشک خانواده مستقر می شود، هزینه های تشخیصی و درمانی در تعهد سازمان تامین اجتماعی، صرفا بابت خدماتی است که از طریق فرآیند نظام ارجاع به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه می شود.

به گزارش وب‌دا معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پایان تصریح کرد: مراکز درمانی دانشگاه های علوم پزشکی به شرط پرداخت به موقع 60 درصد هزینه صورت حساب اسناد، از ارجاع بیمه شدگان تامین اجتماعی به خارج از مراکز جهت تهیه دارو تجهیزات پزشکی خودداری خواهند کرد.

گفتنی است این تفاهم نامه را سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امضا کردند که صبح امروز معاون توسعه مدیریت و  منابع وزارت بهداشت آن را جهت اجرا به واحدهای تابعه ابلاغ کرد.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.