حفظ سلامت مردم اولویت نخست وزارت بهداشت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدمهدی گویا روز پنجشنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری افزود: وظیفه اصلی و نخست هر پزشک حفظ اطلاعات محرمانه بیمار خود است و در رابطه با موضوع ویروس HIV یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری نیز این مهم به جد رعایت می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: حفظ سلامت مردم اولویت نخست وزارت بهداشت است، تمام تلاش ما بر این است که در درجه اول مردم مبتلای به بیماری نشوند و اگر مبتلا شدند به بهترین شکل ممکن درمان شوند و اجازه شیوه این بیماری را ندهیم.

وی افزود: وزارت بهداشت برای مدیریت موضوع ابتلای تعدادی از مردم یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری، به ویروس HIV وظیفه خود را به خوبی انجام داده است، پرسنل بهداشت و درمان نیروهای خدومی هستند که در این مسیر جان خود را تقدیم کرده‌اند و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با تمام وجود در خدمت سلامت آنها هستیم.

گویا، با تشریح اقدامات انجام شده در یکی از روستای مد نظر استان خاطر نشان کرد: تاکنون از تعدادی از اهالی این روستا به صورت داوطلبانه و به خواست خود این افراد آزمایش HIV گرفته شده است و از این بین ، بیماری تعداد معدودی تایید شد که مبتلا به این ویروس بوده‌اند، اما چنانچه در این خصوص تردید دارند میتوانند با مراجعه به استانهای همجوار آزمایش مجدد بدهند.

به گزارش ایرنا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان گفت: تلاش ما بر است تا علاوه بر شناسایی افراد مبتلا و تحت درمان قرار دادن آنها، از خانواده‌های افراد مبتلا و فرزندان آنها مراقبت کنیم که این بیماری در بین آنها شیوع پیدا نکند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.